اعزام خبرنگاران زائر اولی به اربعین

مدیرمجمع نکو داشت غدیر گفت: در کنار پیوست‌رسانه‌ای پوشش اتفاقات پیاده روی اربعین، خبرنگاران زائر اولی قرار است به عتبات عالیات اعزام شوند که گروه اول امروز به وسیله اتوبوس به این سفر زیارتی می‌روند.

حسین فلاح در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد در رابطه با جزئیات اعزام خبرنگاران به سفر عتبات عالیات اظهار کرد: در کنار پیوست‌رسانه‌ای پوشش اتفاقات پیاده روی اربعین، خبرنگاران زائر اولی قرار است به عتبات عالیات اعزام شوند که تعداد گروه اول به وسیله اتوبوس به این سفر زیارتی می‌روند.

وی بیان کرد: من به همکاران توصیه کردم که ساز و کاری را برای فرستادن خبرنگاران تعریف کنند چرا که تعداد زیادی خبرنگارعلاقمند وزائراولی هستند که به این سفر زیارتی بروند و در شبکه‌های مجازی نیز بسیاری از مردم درخواست دارند به این سفربروند؛ اشتیاق مردم را در این باره که می‌بینیم؛ تلاش می کنیم ان‌شاءالله بتوانیم بخشی از این اشتیاق را پاسخ دهیم.

وی یادآور شد: جایگاه مهم غدیر و پیاده روی اربعین می‌تواند زمینه‌ساز تحقق نهایی هدف امت اسلامی، یعنی تشکیل تمدن عظیم و نوین اسلامی باشد.به طور کلی می‌توان گفت که میان غدیر واربعین زمینه‌سازی ظهور تعامل و ارتباط دو سویه وجود دارد یعنی هم غدیرعامل ترویج و اشاعه مهدویت و انتظار می‌شود وهم پیاده روی اربعین به نحوی زمینه‌سازی ظهور است.

فلاح ادامه داد: ما در مجمع نکو داشت غدیربا اجرای طرح پویش زائر اولی ها ، جمعی از بچه های جهادی و مسجدی دور هم جمع شدیم تا قطره ای باشیم از دریای بی کران خادمان امام حسین(ع)، انشالله ما میخواهیم به کمک شما همزمان با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی همت کنیم و با حمایت از اعزام زائر اولی ها به کربلای معلی در ایام اربعین حسینی، دلهای این عزیزان را به دیدار حرم اباعبدالله (ع) شاد کنیم.

وی گفت: ازامام صادق علیه السلام( کامل الزیارت، ص ۱۲۹ ) روایت داریم که هرکس که خودش به واسطۀ بیماری یا مشکلی نتواند به زیارت امام حسین علیه السلام برود و در عوض شخصی دیگر را روانه کند، به ازای هر درهمی که خرج کند، خداوند همانند کوه اُحد برایش حسنه می نویسد ک چندین برابر آنچه هزینه کرده را در همین دنیا به او برمی گرداند و بلاهایی را که فرود آمده تا به او برسد، از او می گردانَد و از وی دور می کند و مالش حفظ می شود. ما همیشه با هم کارای بزرگی را توانستیم انجام بدهیم و در این مسیر هم تا امروز حامیان خوب و بزرگی داشتیم که از همه این حامیان ممنونیم.

 پویش اعزام زائراولی‌ها

مدیرمجمع نکو داشت غدیر یادآور شد: در این پویش زائر اولی ها شناسایی می شوند و مبلغ ۲ میلیون تومان کمک هزینه برای سفر اربعین، به آنها اهدا خواهد شد.

فلاح با اشاره به پویش اعزام زایراولی‌ها به اربعین تصریح کرد: زائرین در قالب پنج اتوبوس عازم کربلا می شوند، این زائران برای اولین بار به زیارت کربلا مشرف می‌شوند که امیدواریم از این سفر معنوی خود توشه مناسب بردارند.

وی افزود: با همکاری حامیان مجمع نکو داشت غدیربرای این زائران وام قرض‌الحسنه و پرداخت کمک هزینه انجام شده تا این سفر معنوی خود را انجام دهند.

مدیر مجمع نکو داشت غدیر اظهار کرد: طبق برنامه ریزی‌ها این افراد قرار است در سفر هشت روزه خود دو روز در نجف اشرف، سه روز در مسیر پیاده روی اربعین و دو روز هم در کربلای معلی اقامت داشته باشند.

فلاح تاکید کرد: اگر خیران مشارکت خوبی در طرح زیارتی اولی های مجمع نکو داشت غدیر داشته باشند می‌توان، تعداد زائران بیشتری را به عتبات عالیات اعزام کرد.

وی درپایان گفت: خیرین گرامی هم می توانید از طریق شماره کارت ۵۰۲۲۲۹۱۰۰۰۲۴۷۰۲ که بدین منظور اختصاص یافته است نسبت به پرداخت آنلاین کمک های نقدی برای سفر اولی ها اقدام نمایید.

کد خبر 1777557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha