امروز غزه با محوریت مساجد، مسئله مهم جهان اسلام شده است

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه امروز با محوریت مساجد، موضوع غزه و فلسطین به موضوع مهم جهان اسلام تبدیل شده است، گفت:مساجد، هسته و محور مقاومت در جهان اسلام است.

حجت الاسلام «سیداحسان موسوی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به ارتباط معنادار مسجد به عنوان پایگاه مقاومت، اظهار کرد:  از همان زمان پیشنهاد ایران اسلامی به سازمان کنفرانس اسلامی برای نامگذاری سالروز به آتش کشیدن مسجدالاقصی به عنوان  روز جهانی مسجد، مقرر شد که بر اساس این نامگذاری مسجد محور اتحاد جهان اسلام شود و امروز می بینیم که مسجد محور روشنگری، تبیین اسلام در جهان اسلام قرارگرفته است.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به اینکه امروز مساجد محور کنش های سیاسی کشور در بعد داخلی و نیز محور مقاومت در جهان اسلام است، بیان کرد: امروز می بینیم که محوریت قرارگرفتن مسجد تنها منوط به ایران نیست، بلکه هرکجای دنیا را که رصد می کنیم، می بینیم که در حال حاضر با محوریت مساجد، حرکت های آزاد بخشی برای محکومیت جنایت های رژیم اشغالگر شکل گرفته است و در هرکجای دنیا که دفاع از مردم مظلوم و ستمدیده غزه و فلسطین و تمام مظلومان عالم مورد توجه قرار گرفته است آنجا مساجد نقششان را به خوبی عمل کرده اند و در آگاهی سازی و تبیین گری مردم به خوبی وارد میدان شده اند.

شکل گیری پرچم خون خواهی از شهید میهمان در مساجد

 حجت الاسلام موسوی افزود: پس از شهادت شهید میهمان(شهید اسماعیل هنیه)، مساجد پرچم خون خواهی و انتقام را  علم نمودند و مراسم های بزرگداشت در مساجد شکل گرفت، این نشان دهنده این است که امروز مساجد به جایگاه خوبی در ابعاد داخلی و بین المللی دست یافته اند و محور اتحاد و یکپارچگی مسلمانان جهان محسوب می شوند. با پیگیری و روشنگری مسائل کلان جهان اسلام از مساجد امروز بحث وضعیت مردم مسلمان غزه و قدس اشغالی و مسجد الاقصی به موضوع مهم جهان اسلام تبدیل شده است.

 وی ادامه داد: یک زمانی در خارج کشور تنها شبکه های تلویزیونی و رسانه های محدودی جنایت های رژیم اشغالگر به مردم مظلوم فلسطین و غزه  می پرداختند و تنها در داخل کشور ما در این زمینه اطلاع رسانی می شد، اما با توجه به  تاکیدات بنیانگذار انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری امروز شاهد هستیم که موضوع فلسطین و مسجد الاقصی و نیز غزه در دنیا بازتاب فراوانی دارد و همین موجب بی آبرو شدن رژیم غاصب  صهیونیسم و بیدار شدن ملت های آزاده جهان گردیده است. اما در عین حال لازم است که با تلاش برای حفظ وحدت در سایه عمل به آیه «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا»، مردم دنیا را به بزرگداشت روز مسجد و دفاع از مسجدالاقصی و مردم مظلوم فلسطین تشویق  نمود.

 مسجد نماد مقاومت و اتحاد دنیای اسلام

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اهمیت مسجد الاقصی گفت: در کنار موضوعات تاریخی و سیاسی امروز مسجد الاقصی نماد مقاومت و وحدت کشورهای دنیا و اولین قبله مسلمانان است. در آیات و روایات اسلامی نیز به اهمیت این مسجد تاکید ویژه ای شده است به طوری که در روایت هایی که پیرامون ظهور آمده از این مسجد یاد شده است، ضمن اینکه مسجد الاقصی تنها یک مسجد نیست، یک فرهنگ و هسته مقاومت است و به همین دلیل است که رژیم صهیونیستی به دنبال تخریب و تصرف این مکان مقدس است.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد خاطر نشان کرد: اتفاقات بزرگ و دستاوردهایی که در انقلاب اسلامی در حوزه های فرهنگی و اجتماعی و... داشته ایم به این دلیل است که مسجد نقش خود را به خوبی ایفا کرده است و خانه های خدا در تمام ابعاد محور بوده اند. بنابراین وقتی به کارکردهای فرهنگی، آموزشی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی مساجد به‌صورت یک مجموعه مرتبط نگریسته شود، این نتیجه به ‌دست می‌ آید که «اگر مسجد نبود، انقلاب هم نبود».

کد خبر 1777644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha