ساخت مسجد و مرکز اسلامی جدید در شهر سیمی ولی در کالیفرنیا

انجمن اسلامی شهر سیمی ولی در ایالت کالیفرنیای آمریکا از ارایه طرحی برای ساخت یک مسجد و مرکز اسلامی جدید و بزرگ به جای مسجد کنونی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الالوکه، انجمن اسلامی شهر سیمی ولی در شهرستان ونتورا در ایالت کالیفرنیا، طرحی را برای ساخت یک مرکز اسلامی جدید و بزرگ ارائه کرد تا جایگزینی برای مسجد فعلی و مقر انجمن باشد.

 شورای شهر سیمی ولی قرار است درخواست پیشنهادی انجمن اسلامی مبنی بر تخریب مسجد قدیم که به ۳۰۵۵ فوت مربع است، و ساخت مسجد جدید به مساحت ۶۷۸۰ فوت مربع مشتمل بر دو طبقه را بررسی کند.

بر اساس طرح انجمن اسلامی، مسجد جدید شامل یک نمازخانه اصلی به مساحت ۱۴۷۰ فوت مربع و ارتفاع ۲۸ فوتی خواهد بود. همچنین گنبد این مسجد ۳۵ فوت خواهد بود و گلدسته آن با نقش و نگار تزئین می‌شود.

همچنین تعدادی کلاس درس، کتابخانه، آشپزخانه، دفاتر اداری و پارکینگی برای ۴۳ خودرو ساخته خواهد شد.

انجمن اسلامی سیمی ولی اعلام کردند که این مسجد ارزش زیادی برای خانواده های مسلمان در سیمی ولی خواهد داشت. همچنین  مشارکت مثبت جوانان مسلمان در ساخت و بازسازی مسجد پیش بینی می‌شود.

تاریخ ساخت مسجد قدیمی در شهر سیمی ولی به سال ۱۹۶۶ برمی گردد. انجمن اسلامی این شهر توانست سرانجام در سال ۲۰۱۲ زمینی را برای ساخت مرکز اسلامی و مسجد خریداری کند.

کد خبر 1777928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha