فرهنگ برآمده از تمدن ایران اسلامی زمینه‌ساز توسعه مطلوب فرهنگی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اهدای لوح تقدیری به شهردار شیراز در راستای اجرای طرح بازسازی، تجهیز و مرمت کتابخانه عمومی شهید دستغیب(ره) گفت: فرهنگ و دانش برآمده از میراث گران‌بهای تمدن ایران اسلامی، رشد دهنده و تعالی‌بخش ذهن و زبان شهروندان و زمینه‌ساز توسعه مطلوب فرهنگی خواهد بود که شاهراه آن کتاب و کتابخانه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اهدای لوحی از محمدحسن اسدی شهردار شیراز در راستای اجرای طرح بازسازی، تجهیز و مرمت کتابخانه عمومی شهید آیت‌الله دستغیب تقدیر کرد.

 متن لوح تقدیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به محمدحسن اسدی عضو انجمن کتابخانه‌های عمومی و شهردار شیراز  بدین شرح است؛

باسمه‌تعالی

فرهنگ و دانش برآمده از میراث گران‌بهای تمدن ایران اسلامی، بی‌تردید، رشد دهنده و تعالی‌بخش ذهن و زبان شهروندان و زمینه‌ساز توسعه مطلوب فرهنگی خواهد بود که شاهراه آن کتاب و کتابخانه است.

نام بزرگانی که در مسیر تحقق این آرمان دلپذیر کوشیده و عمر خود را وقف توسعه فرهنگ، هنر، ادبیات و دانش این سرزمین کرده‌اند، همچون ستاره‌ای در آسمان بلند تاریخ ایران‌زمین تا همیشه درخشان خواهد ماند.

اجرای طرح بازسازی، تجهیز و مرمت کتابخانه عمومی شهید آیت‌الله دستغیب (رضوان‌الله علیه) در شیراز، نقطه عطفی در مسیر پیشرفت کمی و کیفی کتابخانه‌های عمومی شهر شیراز و استان فارس است.

 این رویداد خجسته، یک پیروزی بزرگ فرهنگی برای کلان‌شهر شیراز بود که باید باهمت همه دوستداران نظام مقدس جمهوری اسلامی استمرار یابد.

از همکاری بی‌دریغ و صمیمانه شهرداری شیراز در توسعه زیرساخت کتابخانه‌ای در پایتخت فرهنگ و ادب ایران اسلامی، زحمات مخلصانه و مجدانه جناب‌عالی در تمدید ۹ قرارداد کتابخانه‌های عمومی شهر شیراز، ایجاد کتابخانه مشارکتی در ۹ فرهنگسرای شهرداری، راه‌اندازی کتابخانه سیار و همکاری در ایجاد سه کتابخانه بزرگ‌مقیاس در شهر شیراز که سبب رشد ۴۰ درصدی زیربنای کتابخانه‌های عمومی این کلان‌شهر و ارتقای شاخص‌های کتابخانه‌ای شیراز خواهد شد، تشکر می‌کنم.

دوام توفیق و بهروزی شما را در خدمت به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از درگاه ایزد منان خواستارم.

محمدمهدی اسماعیلی 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس هیئت‌امنای کتابخانه‌های عمومی کشور

کد خبر 1777930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha