اجرای سرود «حب الحسین یجمعنا» در همایش تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین

گروه سرود خدام الزهرا (س) قطعه «حب الحسین یجمعنا» و نماهنگ «طریق العلما» را در هشتمین همایش بین‌الملی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین اجرا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از حوزه هنری، حسن سواری، مربی گروه سرود خدام الزهرا (س) استان خوزستان که این روزها با اجرای دو سرود در همایش بین‌الملی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین به نذر فرهنگی مشغول است با اشاره به یک دهه سبقه این گروه و افتخاراتی که در رویدادهای مختلف کسب کرده می‌گوید: سال گذشته قطعه «حب الحسین یجمعنا» که شعار همه شیعیان بود را تولید و ارائه کردیم و امسال نماهنگ «طریق العلما» که جدیدترین تولیدمان است را  به صورت زنده در مسیر پیاده‌روی اربعین اجرا می‌کنیم. البته فیلم تولیدات هم در صفحات مجازی گروه منتشر شده که با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان مواجه شده است.

سواری درباره دومین حضور گروه سرود خدام الزهرا (س) در همایش پیاده‌روی تئاتر مردمی اربعین اظهار می‌کند: امسال دو اثر «حب الحسین یجمعنا» و «طریق العلما» را به دو زبان فارسی و عربی اجرا می‌کنیم. البته چند کار انقلابی هم آماده کرده‌ایم که با موضوع مکتب حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس، انقلاب، اقتدار و امنیت کشورمان به زائران حسینی ارائه می‌کنیم.

او در سخنانش به اینکه گروه سرود خدام الزهرا (س) به دو زبان فعالیت می‌کند که یکی عربی یعنی زبان محلی و دیگری فارسی که زبان ملی کشورمان است اشاره می‌کند و در معرفی قطعه «طریق العلما» می‌گوید: این نماهنگ به زمان قدیم که امکان زیارت در کربلا فراهم نبود اشاره دارد و به معنای راه علما است که همان طریق پیاده‌روی کربلا تعبیر می‌شود.

مربی گروه سرود خدام الزهرا (س) استان خوزستان با یادآوری اینکه اجراهای این گروه از روز گذشته ۲۹ مردادماه آغاز شده می‌افزاید: این گروه بخاطر تسلط بر زبان عربی از سوی مخاطبان کشورهای عربی با استقبال خوبی روبه‌رو شده‌اند و بسیاری از افراد پس از اجرا با اعضای گروه عکس می‌گیرند و در گفتگو و مصاحبه‌هایشان به این نکته اشاره می‌کنند که دنبال‌کننده تولیدات این گروه سرود در فضای مجازی هستند.

او با اشاره به بازتاب دو میلیونی سرود «حب علی» و نماهنگ «مولا علی» در فضای مجازی اظهار می‌کند: بنا داریم تولیداتمان را برای سال‌های آتی روایت راهیان به سه یا چهار زبان به مخاطب اربعینی ارائه کنیم تا افراد بیشتری از آثارمان استفاده کنند.

سواری درباره سبقه و افتخارات گروه سرود خدام الزهرا (س) یادآور می‌شود: این گروه با سابقه ده سال سابقه فرهنگی هنری رتبه اول جشنواره فجر کسب کرده و در اجراهای بین‌المللی در کشورهایی چون سوریه و عراق خوش درخشیده است. این گروه علاوه بر اجراهای ملی، در برنامه‌های تلویزیونی «خندوانه»، «حسینیه معلی» «محفل» و «سال نو» سرود اجرا کرده و با بازتاب خوبی از سوی تماشاگران روبه‌رو شده است. این گروه با حضور در روایت راهیان که از سوی حوزه هنری برای هشتمین بار برگزار می‌شود افتخار تازه‌ای را کسب می‌کند چرا که بازخوردهای مردمی خوبی را تا کنون به دست آورده و انتظار می‌رود افزایش نیز بیابد.

هشتمین همایش بین‌الملی تئاتر مردمی پیاده روی اربعین ( روایت راهیان) ۲۷ مرداد لغایت ۴ شهریور ماه ۱۴۰۳ در کشور عراق برگزار می‌شود.

کد خبر 1778025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha