قهرمان ملی روسیه برای ساخت مسجد کمک مالی جمع می کند

خلبان «دامیر یوسوبوف» ملقب به قهرمان ملی روسیه برای ساخت مسجد در شهر پولسکوی در اوبلاست سوردلوفسک روسیه کمک مالی جمع آوری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روسیاالیوم، خلبان «دامیر یوسوبوف»  ملقب به قهرمان ملی روسیه که پنج سال پیش موفق شد با فرود اضطراری هواپیمایی مسافری بری خود جان ۲۲۶ سرنشین را نجات دهد، اعلام کرد: در جمع آوری کمک مالی برای ساخت مسجد در شهر پولفسکوی در اوبلاست سوردلوفسک روسیه به طور فعال کمک کند.

 وی افزود: از بیش از ده سال است با تمام خانواده ما در شهر پولفسکویه در استان سوردلوفسک زندگی می کنیم. هیچ مسجدی در این شهر وجود ندارد و چندین سال پیش مسئولان یک قطعه زمین را به ما اختصاص دادند و ما مجور لازم ساخت را به دست آوردیم

یوسوبوف گفت: من به عنوان یک شهروند تا جایی که می توانم کمک می کنم، بسیاری از افراد تمایل به کمک در این کار خیرخواهانه و جمع آوری کمک مالی دارند و درساخت و ساز کمک می کنند. پس از آن حادثه، عنایت خدا را دریافتم که بسیاری از امور جاری من مربوط به کمک به مردم است، معتقدم انسان در این زندگی نه تنها باید به فکر منفعت و امور خود باشد، بلکه باید کار خیر انجام دهد و اماکن عبادی بسازد.

 یوسفوف تمایل خود برای امام جماعت شدن این مسجد را پس از ساخت آن رد کرد و گفت: من یک شخصیت مذهبی نیستم، من یک خلبان هستم و می خواهم در این زمینه به کار خود ادامه دهم.

این حادثه که رسانه‌ها آن را «معجزه مزرعه ذرت» نامیده‌اند، در ۱۵ آگوست ۲۰۱۹ روی داد، زمانی که یک هواپیمای مسافربری به خلبانی یوسوپوف در ارتفاع ۳۰ متری پس از برخاستن، با دسته‌ای از مرغ‌های دریایی برخورد کرد و باعث شد، موتورها از کار بیفتند یوسوپوف توانست هواپیما را به سلامت در مزرعه ذرت نزدیک فرود آورد و همه ۲۲۶ سرنشین هواپیما را نجات داد.

کد خبر 1778103

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha