زینت مسجد به حضور موثر نوجوانان و جوانان است

حجت الاسلام دیلمی گفت: زینت مسجد فقط به ساختمانش نیست بلکه زینت مسجد به حضور موثر نوجوانان و جوانان است.

حجت الاسلام رضا دیلمی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان در خصوص روز جهانی مسجد گفت: ۳۱ مرداد سالروز یک حادثه تلخ و به آتش کشیدن مسجدالاقصی توسط صهیونیست های خبیث است که در طول تاریخ همیشه منشاء شرارت، خباثت، نسل کشی، آدم کشی و کودک کشی بوده اند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه این رژیم حتی به مراکز دینی، اسلامی و الهی هم رحم نمی کردند و نمی کنند، افزود: این اقدامات نشان می دهد که ذاتشان خباثت و شرارت است.

وی ادامه داد: یکی از اتفاقات مهم بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی برای گرامیداشت عظمت و جایگاه مساجد پیشنهاد ثبت روز جهانی مسجد به سازمان کنفرانس اسلامی بود تا ضمن بزرگداشت جایگاه مسجد، اعلام انزجاری از صهیونیست ها و یک حرکت انقلابی و عظیم جهانی برای مقابله با این رژیم محقق شود.

حجت الاسلام دیلمی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب سه گام را برای رسیدن به قله تمدنی مطرح کرده اند، گفت: خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی سه گام مطرح شده از سوی معظم له برای رسیدن به قله تمدنی است.

مسجد سنگر خودسازی و جامعه پردازی است

وی اظهارداشت: در کنار خانواده، مسجدی که در تراز اسلام ناب باشد، سنگر خودسازی و جامعه پردازی است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: نبی مکرم اسلام در راستای تحقق حکمرانی توحیدی یکی از مهمترین گام های اولیه خود در مدینه را برای ساختن مسجد و تشکیل و ایجاد یک شبکه منسجم توحیدی در شئونات مختلف با محوریت راهبری نبوت و جریان امامت بر می دارند.

وی گفت: مسجد محل اداره حکومت توحیدی از خاتم الانبیا تا خاتم الاوصیاست و تلاش ما در این نهاد انقلابی در قرارگاه مسجد این است که مسجدی ترسیم شود که منشاء تحول، پویایی، رشد و بالندگی در منطقه و محله خودش شود.

ایجاد مسجد جامعه پرداز با محوریت شبکه امامت

حجت الاسلام دیلمی با تاکید بر ایجاد مسجد جامعه پرداز با محوریت شبکه امامت، با اشاره به رویکردهای مهم مسجد جامعه پرداز، افزود: مسجد جامعه پرداز کانون عبادت، مرکز تفکر، تامل و تصفیه روح و محل آرامش، کانون تعلیم و تربیت و پایگاه آموزش است.

وی ادامه داد: با نگاه به سیره تمام شهدا، علما و صلحا در می یابیم که تمام موفقیت های آنها محصول تربیت خانواده مسجد محور است، آنها و خانواده هایشان مسجدی و اهل عبادت بودند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: مسجد کانون نهضت اجتماعی و ارائه خدمات به نیازمندان و مستمندان و حل مشکلات محل است.

مسجد پایگاه ترویج فرهنگ مقاومت و استکبارستیزی است

وی با بیان اینکه مسجد محور وحدت و انسجام اسلامی است، افزود: ما انقلابمان را از مسجد شروع کردیم، مسجد پایگاه ترویج فرهنگ مقاومت، ایستادگی و استکبارستیزی است.

حجت الاسلام دیلمی اظهارداشت: زینت مسجد به حضور نوجوانان و جوانان است و مسجد قرارگاه نوجوانان و جوانان انقلابی است. جوانانی که موتور پیشران انقلاب اسلامی و اسلام ناب هستند.

وی با بیان اینکه زینت مسجد فقط به ساختمانش نیست بلکه زینت مسجد به حضور موثر نوجوانان و جوانان است، گفت: مسجدی موفق تر است که جاذبه ای بیشتر و برنامه های موثرتری برای نوجوانان و جوانان داشته باشد.

مسجد مرکز تعالی خانواده و مهارت افزایی

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: مسجد کانون حل مسئله و رفع مشکلات محله است و تمام افراد ظرفیت هایشان را به عنوان دغدغه مند و کنشگر با محوریت مسجد برای حل مسائل پیرامون خودشان در کنار هم جمع کنند.

وی ادامه داد: مسجد مرکز تعالی خانواده و مهارت افزایی است، مسجد پایگاه تامین امنیت، سلامت، بیداری اسلامی و دشمن شناسی است.

حجت الاسلام دیلمی گفت: مسجد کانون جهاد تبیین و مقابله با جنگ روایت ها و جنگ اندیشه ها است.

وی با اشاره به جایگاه بسیار مهم مسجد، افزود: در استان گلستان ضمن بررسی دقیق ظرفیت های مسجد در پنج رویکرد با محوریت مساجد الگو، شاخص، پویا، فعال و دایر تلاشمان این است که از تمام ظرفیت های ممکن برای تولید دانش گفتمان سازی و توانمندسازی استفاده شود تا مساجد ما مساجد پویا، فعال و موثری بر اساس آموزه های اسلامی و گفتمان اسلام ناب باشد.

امام مسجد؛ محور و رکن اصلی مسجد است

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه رکن مهمی که راهبری مسجد را برعهده دارد شبکه امامت است، گفت: این رکن همان مسیری است که نبی مکرم اسلام بعد از هجرتشان به مدینه آغاز کردند.

وی افزود: محور و رکن اصلی مسجد امام مسجد است که همه در ذیل شبکه امامت برای تعالی و پویایی مسجد و پویایی محله و زیست بوم محله خودشان تلاش می کنند.

حجت الاسلام دیلمی اظهارامیدواری کرد: با استفاده از این ظرفیت مهم بتوانیم در راستای تحقق جامعه پردازی و طی نمودن مسیر تمدن سازی گام های موثری را در مساجد استان برداریم.

کد خبر 1778146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha