کاهش ازدواج در ۱۰ شهرستان خراسان جنوبی

امیرآبادی‌زاده از کاهش ثبت ازدواج در چهار ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: به جز بشرویه روند ثبت ازدواج در شهرستان‌های دیگر کاهشی بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، مرتضی امیرآبادی زاده امروز چهارشنبه (۳۱ مرداد) در شورای ثبت احوال استان اظهار کرد: در چهار ماهه اول امسال چهار هزار و ۹۷۷ واقعه ولادت داشته ایم که نشان از افزایش ولادت است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی از افزایش ۲.۷ درصدی ولادت در استان خبر داد و گفت: ۱۳۰ واقعه ولادت نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته ایم.

امیرآبادی‌زاده با اشاره به میانگین سن مادران و پدران در سن فرزندآوری، گفت: طی چهار ماهه اول سال میانگین سن مادران ۳۱ سال و پدران ۳۴ سال است؛ میانگین سن‌ها در فرزندآوری مرحله اول کاهشی است اما بیشترین سهم مرتبه ولادت برای مادرانی است که تجربه فرزند دوم دارند.

وی تصریح کرد: بیش از ۳۲ درصد ولادت‌ها در خراسان جنوبی برای مادرانی است که برای بار دوم مادر شده‌اند.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: نرخ ولادت استان از نرخ کشوری بالاتر است. بیشترین ولادت ها با ۲ هزار و ۶۱۷ واقعه متعلق به پسران بوده و ۲ هزار و ۳۶۰ واقعه ولادت  دختر هم داشته ایم.

امیرآبادی زاده با اشاره به اینکه بیشترین ولادت‌ها  شهری بوده است، اضافه کرد: کمترین ولادت‌ها مربوط به در چهار ماهه امسال در شهرستان‌های بشرویه، قاین و فردوس است.

وی از کاهش ثبت ازدواج در چهار ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: به جزء بشرویه روند ثبت ازدواج در شهرستان های دیگر کاهشی بوده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی با بیان اینکه در چهار ماهه اول امسال واقعه طلاق ۶ دهم درصد کاهشی بوده است، گفت: بیشترین واقعه طلاق را در شهرستان های بشرویه، زیرکوه، طبس و سرایان داشته ایم.

کد خبر 1778165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha