هزینه ۱۳۳ میلیون دلاری عربستان برای نوسازی شش هزار مسجد

وزارت امور اسلامی، دعوت و ارشاد عربستان اعلام کرد نزدیک به ۱۳۳ میلیون دلار برای بازسازی و تجهیز حدود شش هزار مسجد در نیمه اول سال ۲۰۲۴ هزینه کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خبرگزاری عربستان سعودی(SPA)، وزارت امور اسلامی، دعوت و ارشاد عربستان سعودی نزدیک به نیم میلیارد ریال برای بازسازی و تجهیز ۶۱۵۳ مسجد در نیمه اول سال ۲۰۲۴ هزینه کرده است.

تمرکز اصلی این پروژه‌ها، تعمیر و نگهداری بیش از ۵۳۰۰ مسجد با سرمایه‌گذاری بیش از ۳۶۲ میلیون ریال سعودی بود. به علاوه، این وزارتخانه نوسازی سیستم‌های تهویه مطبوع را در اماکن اصلی زیارتی، از جمله مساجد میقات الجحفه، التنعیم، و المشعر الحرام با هزینه ۱۵ میلیون ریالی تکمیل کرد. سه مسجد نیز مرمت و یک ساختمان اداری به مبلغ ۱۳,۵ میلیون ریال ساخته شد.

این وزارتخانه برای بهبود بهره‌وری انرژی، پروژه پارتیشن شیشه‌ای را در ۶۸۳ مسجد اجرا کرد که منجر به کاهش ۶۰ درصدی مصرف برق شد. علاوه بر این، ۶۶ مسجد به مساحت ۵۶۷۶۱ متر مربع با هزینه ۶,۸ میلیون ریالی تجهیز شد.

وزارت امور اسلامی، دعوت و ارشاد نیز بیش از ۳۰ میلیون ریال برای نگهداری چهار ساختمان وابسته به این وزارتخانه اختصاص داده است. این اقدامات تعهد این وزارتخانه را به اطمینان از داشتن مساجد تمیز، راحت و با دسترسی مناسب در سرتاسر عربستان سعودی نشان می‌دهد.

کد خبر 1778166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha