همایش استانی «ارتقای منزلت نماز» در خراسان جنوبی برگزار می شود

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی خراسان‌جنوبی گفت: نیمه اول آبان ۱۴٠۳ همایش استانی «ارتقای منزلت نماز» در خراسان جنوبی برگزار می شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم صفورائی-رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی خراسان‌جنوبی- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: اجلاسیه سراسری «نماز نیروهای مسلح» و همایش استانی «ارتقای منزلت نماز» به میزبانی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی با هدف اعتلا و ارتقای جایگاه و منزلت نماز در نیروهای مسلح برگزار می شود.

وی در ادامه گفت: برگزاری همایش استانی «ارتقای منزلت نماز» به منظور ارائه دستاوردها و نتایج اثربخش از عملکرد سازمان نیروهای مسلح در نهادینه سازی و ترویج فرهنگ نماز و ارائه راهکارهای عملی در دستور کار قرار گرفته است. 

حجت الاسلام صفورائی به اهداف و محورهای همایش اشاره کرد و افزود: تحقق تدابیر و منویات فرماندهی معظم کل قوا در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز، راهکارهای عملی توسعه و تعمیق فرهنگ اقامه نماز در نیروهای مسلح و ارتقای نگرش و انگیزه کارکنان و خانواده ها نسبت به اقامه نماز اول وقت و حضور در مساجد و نمازهای جماعت تاثیر نماز در افزایش سلامت معنوی و روحی کارکنان نیروهای مسلح از جمله این محورها است.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی خراسان‌جنوبی در خصوص زمان برگزاری همایش استانی «ارتقای منزلت نماز» عنوان کرد: این همایش به میزبانی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی در نیمه اول آبان ماه جاری و اجلاسیه سراسری نماز نیروهای مسلح به میزبانی سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: فراخوان جمع آوری آثار فرهنگی، ادبی و هنری همایش استانی «ارتقای منزلت نماز» به میزبانی فرماندهی انتظامی استان در سه سطح برون سازمانی شامل هنرمندان، اهل قلم و نخبگان علمی و فرهنگی دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی و درون سازمانی اعم از کارکنان، خانواده ها، فرزندان و اعضای وابسته انتظامی و سربازان است. 

حجت الاسلام صفورائی در ادامه گفت: فراخوان آثار همایش استانی ارتقای منزلت نماز در پنج رشته شامل فیلم کوتاه، کلیپ، مقاله نویسی، شعر، سرود و عکس منتشر شده و پوستر فراخوان جمع آوری آثار فرهنگی ادبی و هنری چاپ تا سطح پایین ترین رده در سطح سازمانی و برون سازمانی ارسال شده است.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی خراسان‌جنوبی بیان داشت: آثار برتر هر رشته این همایش به اجلاسیه سراسری نماز نیروهای مسلح که به میزبانی سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود، ارسال خواهد شد.

 وی با بیان اینکه مهلت ارسال آثار به همایش استانی «ارتقای منزلت نماز» اول مهرماه ۱۴٠۳ است، افزود: عموم علاقمندان و فرهیختگان فرهنگی، علمی و دانشگاهی می توانند آثارشان را به عقیدتی سیاسی انتظامی در تمامی شهرستان ها ارسال و یا از طریق پیام رسان ایتا به شماره ۰۹۳۷۸۴۵۶۲۰۸ جهت شرکت در این همایش ارسال نمایند.

حجت الاسلام صفورائی در خصوص شرایط ارسال آثار عنوان کرد: در حوزه مقاله نویسی مقاله باید در قالب استاندارد و در بحث کلیپ یا فیلم های کوتاه می بایست به صورت افقی بوده و حداکثر مدت زمان آن ۳ دقیقه و عکس با کیفیت و سرود حداکثر چهار دقیقه و تولیدی و شعر در قالب های کلاسیک، نو و با محتوای موضوعات مسابقه همخوانی داشته باشد.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی خراسان‌جنوبی در پایان گفت: تاکنون بیش از ۱۵ اثر در رشته‌های مختلف از فرهیختگان فرهنگی و دانشگاهی به دبیرخانه همایش استانی «ارتقا منزلت نماز» فرماندهی انتظامی خراسان‌جنوبی ارسال شده است.

کد خبر 1778193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha