ارائه بیش از ۲ میلیون خدمت به زائران اربعین توسط هلال‌احمر

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه بیش از هزار و ۵۰۰ پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار در سراسر کشور برای خدمات رسانی به زوار فعال است، گفت: از ابتدای اجرای عملیات اربعین، بیش از ۲ میلیون خدمت به زوار اربعین در حوزه‌های مختلف ارائه شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، یعقوب سلیمانی، دبیرکل جمعیت هلال‌احمر در حاشیه بازدید از پایگاه امداد و نجات مرز مهران در استان ایلام، اظهار کرد: داوطلبان و کارکنان جمعیت هلال‌احمر، در راستای خدمت به زوار اربعین هم در داخل و خارج از مرزهای کشور در عراق، عاشقانه و خالصانه در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه بهداشت، درمان و امداد و نجات فعالیت می‌کنند.

وی در ادامه افزود: داوطلبان جمعیت هلال‌احمر در تمام مرزهای ورودی و خروجی کشور از جمله:  میرجاوه در  استان سیستان و بلوچستان و دوغارون در خراسان‌رضوی گرفته تا مرزهای مهران، چزابه، شلمچه و سایر مرزها برای خدمت‌رسانی به زوار پای کار هستند و تمام توان و ظرفیت این جمعیت به کار گرفته شده است.

سلیمانی بیان کرد: بیش از هزار و ۵۰۰ پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار در سراسر کشور، بیش از سه هزار و ۵۰۰ خودروی امدادی و ۱۷ بالگرد در مجموعه‌های مختلف هلال‌احمر در حال خدمات رسانی به زوار اربعین هستند.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با اشاره به موج بازگشت زوار اربعین حسینی از مرزهای کشور، خاطرنشان کرد: جمعیت هلال‌احمر تمام ظرفیت و توان خود را برای خدمات‌رسانی به زوار پای کار آورده است. در استان‌های مرزی و مسیرهای تردد زوار نیز این نوع نگاه برای ارائه خدمات بهتر برای استقبال از زوار اربعین جهت ورود به کشور وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۲ میلیون خدمت در حوزه‌های مختلف در داخل و خارج کشور توسط جمعیت هلال‌احمر به زوار ارائه شده است، گفت: با توجه به جمعیت زیاد و حضور زائران اربعین حسینی در مرز مهران، نیاز به ارائه خدمات بیشتری وجود دارد و همه عوامل در تلاش هستند که آنچه که در توان دارند در این مرز برای رضایت زوار عرضه کنند.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر خاطرنشان کرد: بیش از ۲۲ هزار نفر از عوامل و اعضای جمعیت هلال‌احمر در داخل کشور و در مسیر تردد زوار و شهرهای زیارتی عراق به صورت مستقیم در راستای خدمات رسانی به زوار، مشغول فعالیت هستند.

گفتنی است، دبیرکل جمعیت‌ هلال‌احمر پس از بازدید از پایگاه‌های امداد ونجات مرزی در غرب و جنوب کشور، به منظور بازدید از روند ارائه خدمات درمانی هلال‌احمر در کشور عراق، از طریق مرز مهران وارد این کشور شد.

کد خبر 1778423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha