محکومیت بین‌المللی هدف قرار دادن مساجد در غزه

فرانچسکا آلبانیز، گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل متحد در فلسطین، با محکوم کردن حمله رژیم صهیونیستی به مساجد در نوار غزه، خواستار اعمال تحریم‌ها علیه رژیم اشغالگر شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از عربی ۲۱، فرانچسکا آلبانیز، گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل متحد در فلسطین، با محکوم کردن حمله رژیم صهیونیستی به اماکن مذهبی در نوار غزه، خواستار اعمال تحریم‌ها علیه رژیم اشغالگر شد.

آلبانیز در گفت و گو با الجزیره با بیان اینکه جنایات اشغالگر مستند است و باید تحریم‌هایی علیه رژیم صهیونیستی اعمال شود، گفت: آنچه در غزه می‌بینیم نسل کشی است و این جنایت اصلی است.

وی افزود: هدف قرار دادن عمدی کلیسا یا مسجد جنایت جنگی است  و حمله اشغالگران صهیونیستی به اماکن مذهبی نشان دهنده کینه و نفرت آنان است.

اظهارات گزارشگر سازمان ملل پس از آن بیان شد که شبکه الجزیره تصاویر ویدویی را که از دوربین‌های نظامیان اشغالگر اسرائیل در جریان تجاوز به غزه به دست آورده بود، منتشر کرد و تجاوزات اسرائیل علیه مساجد و قرآن در نوار محاصره شده را مستند کرد.

تصاویر فوق الذکر نشان می‌دهد که سربازان ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی به مسجد بنی صالح واقع در شمال شهر غزه پس از اینکه بخش‌های زیادی از آن در نتیجه بمباران ویران شده بود، حمله کردند.

طبق تصاویر ویدئویی، سربازان اشغالگر قبل از آتش زدن تمام قرآن‌های داخل مسجد، نسخه هایی از قرآن کریم را پاره کردند.

تصاویر ویدئویی لحظاتی را نشان می دهد که ارتش اشغالگر صهیونیستی مسجد جامع شهر خان یونس در جنوب نوار غزه را که یکی از قدیمی ترین مساجد در نوار محاصره شده به شمار می رود، منفجر کردند.

در همین راستا، کریم خان، دادستان دیوان کیفری بین‌المللی، در چارچوب جداگانه‌ای درخواست تصمیم فوری برای صدور دو حکم بازداشت علیه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اشغالگر اسرائیل و یوآو گالانت، وزیر دفاع وی را صادر کرد.

دادستان دیوان کیفری بین المللی از قضاتی که حکم بازداشت مقامات اسرائیلی و رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس را بررسی می‌کنند، خواست تا تصمیم خود را سریع و بدون تأخیر اتخاذ کنند

وی تاکید کرد:  دادگاه صلاحیت تحقیق درباره اسرائیلی‌ها را دارد، و معتقد است که  هر گونه تأخیر غیرموجه در این رویه‌ها بر حقوق قربانیان تأثیر منفی می‌گذارد.

در ماه می گذشته، کریم خان، دادستان جنایی بین المللی اعلام کرد که دادگاه به دنبال صدور حکم بازداشت علیه نتانیاهو و گالانت به اتهام ارتکاب «جنایت جنگی» است.

خان در بیانیه‌ای در آن زمان افزود: «دلایل منطقی دارد که معتقد است نتانیاهو و گالانت مسئولیت جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت را دارند» و حداقل از هشتم اکتبر در فلسطین در نوار غزه انجام شده است.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت غزه، تلفات حملات وحشیانه مداوم به نوار غزه بیش از ۴۰ هزار شهید و بیش از ۹۳ هزار مجروح بر جای گذاشته است.

کد خبر 1778507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha