مواکب کهگیلویه و بویراحمد و تمهیدات لازم برای بازگشت زائرین

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تمهیدات لازم برای بازگشت زائرین انجام شده و تعدادی از مواکب ما در مسیر برگشت فعال شدند و در حال خدمت رسانی هستند.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج از بازدید خود از روند خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در ایران و کشور عراق خبر داد و گفت: توفیق داشتیم که بیشتر مواکب استان کهگیلویه و بویراحمد را در جاده‌های مواصلاتی، شهرستان‌های گچساران و باشت و همچنین مسیر بین استان و خوزستان، پایانه مرزی شلمچه و عراق مورد بازدید قرار گرفت.

حسن حکمتیان افزود: به لطف الهی موکب‌های استان از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار بالایی برخوردار هستند و تعداد بسیاری از افراد به صورت شبانه روزی خدمات رسانی به زائرین را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه فقط در کشور عراق روزانه بیش از ۱۶۰ هزار نفر را موکب‌های این استان پذیرایی می‌کنند، ادامه داد: ظرفیت‌های فرهنگی خوبی در مواکب استان کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شده که نسبت به سال‌های گذشته روند بسیار متفاوتی را پی گرفته بودند.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کارهای خدماتی خوبی در حال انجام است و به عنوان مثال موکب‌های خواهران چرخ‌های خیاطی همراه داشتند، خدمات دوخت لباس‌ها را انجام می‌دادند و در همه حوزه‌ها موکب‌ها مشغول خدمات رسانی هستند.

وی خاطرنشان کرد: زائرین بسیاری از استان‌های شرقی کشور و همچنین از کشورهای دیگر در این مسیر حضور پیدا کردند که موکب‌های استان کهگیلویه بویراحمد به آنها خدمات رسانی لازم را انجام می‌دهند.

حکمتیان یادآور شد: یک فرهنگ بسیار زیبایی در شهرستان های گچساران و باشت ایجاد شده و این فرهنگ در برخی دیگر از مناطق استان جا افتاده که مردم منازل خود را در اختیار زائرین قرار می‌دهند .

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه همچنان خدمات رسانی به زائرین اربعین حسینی در دستور کار قرار دارد، افزود: تمهیدات لازم برای بازگشت زائرین انجام شده و تعدادی از مواکب ما در مسیر برگشت فعال شدند و در حال خدمت رسانی هستند.

وی گفت: به لطف الهی هیچ گونه مشکل خاصی وجود ندارد و تا پایان خدمت رسانی به زائرین را انجام خواهیم داد.

کد خبر 1778542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha