زیارت اربعین در گلزار شهدای گمنام باشماق مریوان قرائت شد

زیارت اربعین همزمان با روز اربعین حسینی در مزار شهدای گمنام مرز باشماق مریوان قرائت شد.

حجت الاسلام حسن ورهرام رییس اداره تبلیغات اسلامی مریوان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان اظهار کرد: امروز همزمان با سالروز اربعین حسینی مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در مریوان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه شرکت کنندگان در مراسم پیاده روی با حضور در مزار شهدای گمنام مرز باشماق زیارت اربعین را قرآئت کردند، افزود: حضور مردم در این مراسم بیانگر علاقه و ارادت آنها با امام حسین است.

وی خاطر نشان کرد: گرچه تعداد زیادی از مردم توان رفتن به سفر کربلای معلی را ندارند اما برگزاری همایش پیاده روی جاماندگان و قرآیئت زیارت اربعین می تواند دلهای عاشقان به حسین را آرامش ببخشد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مریوان تصریح کرد: در روزهای اخیر مردم شهر مریوان و شهر سروآباد با برپایی موکب های اربعین حسینی در مرز باشماق به زائران خدمات ارائه دادند.

حجت الاسلام ورهرام حضور اهل سنت در موکبها و پذیرایی از زائران اربعین حسین را نماد وحدت شیعه و سنی دانست و افزود: امروز مرز باشماق به محل وحدت و همدلی شیعه و سنی تبدیل شده است و این مهم را میتوان در خدمتگزاری خالصانه مردم به زائران مشاهده کرد.

وی تصریح کرد: مواکب بسیاری از سوی ادارات و دستگاههای مختلف و مردم در مرز باشماق برپا شده که خدمات مختلف فرهنگی هنری، درمانی، بهداشت، اسکان، پذیرایی و غیره را به زوار ارائه می دهند.

کد خبر 1778638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha