مسیر دلدادگی عاشقان امام حسین(ع) در زنجان

مردم پایتخت شور و شعور حسینی همزمان با اربعین حسینی در حالی که پیشانی بندهای مزین به نام امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) بر پیشانی بسته و پرچم فلسطین را در دست داشتند در مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین حاضر شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، آیین جاماندگان اربعین حسینی  از ساعات اولیه صبح امروز با تلاوت آیات قرآن کریم و زیارت اربعین از سد گاوازنگ زنجان آغاز شد.

افراد مشتاقی که به هر دلیلی نتوانسته اند مسیر نجف تا کربلا را طی کنند این مسیر را برای پیاده روی و به احترام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و شهدای گمنام دفن شده در آن انتخاب می کنند.

مسیر دلدادگی عاشقان امام حسین(ع) در زنجان

۷۵ موکب فرهنگی، ‌ تغذیه و آبرسانی در این مسیر ایجاد شده است تا حاضران در پیاده روی از خدمات مختلف و مراسم های پیش بینی شده، استفاده کنند.

در مزار شهدای گمنام، زیارت اربعین، دعا و نیایش و عزاداری کوتاه پیش بینی شده است که به نیت مسیر نجف تا کربلا در این محل برگزار می شود.

مسیر دلدادگی عاشقان امام حسین(ع) در زنجان

ناوگان حمل و نقل عمومی با استفاده از مینی بوس و خودروهای ون در این مسیر فعال است تا افرادی که در پیاده روی مشکل دارند، ‌ به محل مزار شهدای گمنام منتقل شوند و همچنین افرادیکه از خودروهای شخصی استفاده می کنند نیز می توانند خودروهای خود را در پارکینگ نمایشگاه کاسپین و اطراف روستاهای گاوازنگ پارک کنند.

کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان نیز در قالب ۱۰ موکب در این مسیر به جاماندگان اربعین خدمات فرهنگی و پذیرایی ارائه می کردند.

مسیر دلدادگی عاشقان امام حسین(ع) در زنجان

همزمان با اذان ظهر مردم عزادار پایتخت شور و شعور حسینی در پنج نقطه پیش بینی شده برای اقامه نماز به صف شدند. همچنین دعای زیارت اربعین در طول روز از بلندگوهای تعبیه شده در مسیر پخش شده و فضای معنوی در این منطقه را حاکم می کند.

مسیر دلدادگی عاشقان امام حسین(ع) در زنجان

کد خبر 1778671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha