آئین های عاشورایی مازندران در رویداد هنری«اَسریِ گَپ» روایت می شوند

معصومی گرجی از روایت آئین های عاشورایی ویژه مردم مازندران در رویداد هنری «اَسریِ گَپ» روز هشتم شهریورماه جاری خبر داد و گفت: تلاش داریم مجموعه آئین ها و نواهای عاشورایی دیارعلویان به صورت تله تئاتر روی آنتن سیما رود.

مهدی معصومی گرجی- رئیس حوزه هنری مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران ضمن گرامیداشت ایام عزاداری و سوگواری سید و سالارشهیدان حضرت امام حسین(ع) و یاران آن حضرت و ادای احترام به مقام شهدای دولت شهیدان رجایی و باهنر به تکاپوی هنرمندان دیارعلویان برای عرض ارادت به ساحت مقدس ائمه اطهار(علیهم السلام) با زبان هنر اشاره و اظهار کرد: هرساله در ایام اقامه عزای حسینی ویژه برنامه ای تحت عنوان اَسریِ گَپ (سخن اشک) در حوزه هنری استان برگزار می شود.
وی با اشاره به اقبال عمومی از ویژه برنامه اَسریِ گَپ از برگزاری سری دوم این رویداد فرهنگی هنری روز پنج شنبه هشتم شهریور ماه جاری در قالب اجرای نمایش، شعرخوانی، اجرای نوای عاشورایی و سخنرانی با همکاری تبلیغات اسلامی مازندران و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در جهت تبیین ارزش های انقلاب اسلامی و فرهنگ عاشورایی در سالن شهید باغبانی حوزه هنری دیار علویان خبر داد.
معصومی گرجی با بیان اینکه آئین های عاشورایی و سنت های عزاداری مردمان این خطه از شمال کشور در واقع سبک زندگی مردم نیک آئین و پاک سرشت استان مازندران اولین خاستگاه تشییع در ایران اسلامی است، خاطرنشان شد: تلاش داریم در راستای تبیین اهداف هنرانقلاب اسلامی با زبان هنر به ساحت مقدس اهل بیت(علیهم السلام) عرض ارادت داشته باشیم.
وی به تولیدات هنری آئینی در رشته های تجسمی، موسیقی، نمایش، ادبیات و تصویری حوزه هنری استان اشاره کرد و گفت:  این آثار هنری در مناسبت های ملی و مذهبی در برنامه های فرهنگی هنری عرضه می شود.
معصومی گرجی از تولید اخیر و موفق حوزه هنری مازندران در رشته نمایش با عنوان نمایش آئینی شامل مجموعه آئین های عاشورایی ویژه مازندران به کارگردانی مهیار هزارجریبی خبر داد و افزود: در این نمایش آئین های کرب زنی، گهواره گردانی، علی اصغرخوانی و ... به روی صحنه می رود.
وی با بیان اینکه این نمایش فاخر منتخب سوگواره بین المللی آئین ها، نواها و آواهای عاشورایی به میزبانی شیراز است، یادآورشد: بزودی این نمایش آئینی به صورت تله تئاتر تلویزیونی نیز اجرا و به روی آنتن خواهد رفت.
معصومی گرجی با بیان اینکه هنرمند خوشنویس حجت الاسلام سیداحمد شفیعی مازندرانی امام جماعت مسجد جامع ساری و رئیس حوزه علمیه مصطفی خان بعنوان سخنران این مهمانی معنوی دعوت دارند، گفت: تلاش داریم سلسله برنامه های هنری در قالب کاروان هنری داشته باشیم تا فعالیت های هنری در شهرهای مختلف استان و استان های همجوار ارائه شود تا شاهد رشد و تعالی جامعه با بکاربستن ابزار هنر باشیم.

کد خبر 1779026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha