هنرمندان محب حسین(ع) عاشقانه خلق اثر می کنند

حجت الاسلام شفیعی با اشاره به ارادت هنرمندان به ساحت مقدس امام حسین علیه السلام، گفت: برخی از هنرمندان این مرز و بوم برای خلق اثر و حتی نواختن ساز ابتدا وضو می گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام سیداحمد شفیعی مازندرانی، امام جماعت مسجد جامع ساری و رئیس حوزه علمیه مصطفی خان در رویداد هنری اسری گپ(سخن اشک) که به همت حوزه هنری در سالن شهید هادی باغبانی برگزار شد، با اشاره به ابیاتی از سعدی شیرازی علیه رحمه در وصف سیدالشهدا علیه السلام و شهدای کربلا اظهار کرد: امام حسین علیه السلام به عشق حقیقی رسید و عاقبت بخیر شد.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا عشق به امام حسین(ع) در دل مومنین قرار دارد و هیچ وقت خاموش نمی شود، گفت: محبت به سیدالشهدا علیه السلام به رمز جاودانگی و ماندگاری امام علیه السلام بر می گردد چرا که امام حسین علیه السلام عصاره تمام ائمه اطهار علیهم السلام است.
حجت الاسلام شفیعی با اشاره به ارادت هنرمندان به ساحت مقدس امام حسین علیه السلام،   افزود: برخی از هنرمندان این مرز و بوم برای خلق اثر و حتی نواختن ساز ابتدا وضو می گیرند.
وی با بیان اینکه انسان در دنیا باید تسلیم محض خداوند متعال باشد تا به کمال برسد، خاطرنشان شد: انسان هایی که در مسیر الهی گام برمی دارند عاقبت بخیر می شوند.
حجت الاسلام شفیعی با بیان اینکه هنرمندان متعهد و با اخلاص روح هنر را در کالبد آثار خود می دمند، گفت: سیدمحمدحسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار با سرودن شعر علی ای همای رحمت عاقبت بخیر شد و همگان این شاعر پرآوازه را با وجود برخورداری از دیوان شعر با این ابیات عرفانی می شناسند.

به گزارش شبستان، تولید اخیر و موفق حوزه هنری مازندران در رشته نمایش با عنوان نمایش آئینی شامل مجموعه آئین های عاشورایی ویژه مازندران از جمله کرب زنی، گهواره گردانی، علی اصغرخوانی و ... به کارگردانی مهیار هزارجریبی در این رویداد هنری به روی صحنه رفت.
همچنین احمد ایرانی نسب، حمید محمدی و جواد مهدوی در این محفل معنوی با شعرخوانی به محضر سیدالشهدا علیه السلام عرض ارادت نمودند.

کد خبر 1779184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha