لزوم امانت داری در ساعات اداری/ حفظ اسلام هزینه دارد

آیت الله محمدی لائینی با اشاره به اهمیت امانت داری در دین اسلام، گفت: بطور نمونه وقت اداری امانت است و باید صرف رفع مشکلات ارباب رجوع شود یعنی باید ساعات کار اداری به انجام کار مفید ختم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازاستان مازندران، آیت الله محمدباقرمحمدی لائینی-نماینده ولی فقیه درمازندران وخطیب جمعه ساری در خطبه های این هفته نمازجمعه مصلی امام خمینی(ره) با اشاره به جایگاه تقوا در زندگی اظهار کرد: خودم و شما نمازگزاران را به تقوا و پرهیزگاری توصیه و سفارش می کنم.

وی ضمن گرامیداشت ایام عزاداری شهادت امام حسن مجتبی(ع)، امام رضا(ع) و سالروز وفات رسول خدا حضرت محمد مصطفی(ص)، افزود: رسول گرامی اسلام(ص) فرمودند: «کسی که امانت دار نیست ایمان ندارد.»

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه وقت اداری امانت است و باید صرف رفع مشکلات ارباب رجوع شود یعنی باید ساعات کار اداری به کار مفید ختم شود، گفت: امام حسن مجتبی(ع) فرمودند: «بهترین نیکی ها اخلاق خوب است.»

وی خاطرنشان شد: انسان مومن باید اخلاق مدار باشد.

امام جمعه ساری بیان کرد: امام رضا(ع) فرمودند: «اگر کسی یک مومن را شاد کند، گره از کار مومن بگشاید، خداوند در روز قیامت اسباب خرسندی آن شخص را مهیا می کند.»

وی با اشاره به دستاورد ۲۳ساله رسول خدا(ص) افزود: اسلام ناب محمدی نیاز به فداکاری دارد، در طول ۱۴۰۰سال گذشته افرادی فداکاری کردند که امروز دین به دست ما رسیده است که اکنون ما نیز باید از مال، جان و آبروی خود برای حفظ اسلام هزینه دهیم.

آیت الله محمدی لائینی به افتخارآفرینی دانش آموزان در المپیادی جهانی اشاره کرد و گفت: حفظ فکر و اندیشه نخبگان برای پیشرفت و آبادانی ایرانی اسلامی مورد توجه باشد.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت هفته دولت و یادونام شهیدان رجایی و باهنر، بیان کرد: الگوگیری از سیره عملی شهدای دولت و خدمت مورد توجه مدیران باشد.

آیت الله محمدی لائینی به نامه اخیر آیت الله سبحانی درخصوص تعطیلی شنبه اشاره کرد و افزود: زیبنده جامعه اسلامی نیست که با وجود مشکلات کشور در حوزه های مختلف وقت مجلس شورای اسلامی مصروف تصویب تعطیلی شنبه در تقویم رسمی کشور شود بلکه باید نمایندگان مجلس برای رفع مشکلات مردم در حوزه کشاورزی، دامپروری، دادگستری، منابع طبیعی و ... ورود کنند.

وی به بیانات رهبری در خصوص تقابل جبهه یزدی و جبهه امام حسینی (ع) اشاره کرد و گفت: کارزار بین جبهه یزدی و جبهه حسینی از گذشته تا به امروز وجود دارد که در این کارزار نباید اجازه داد حسینیان زمان به شهادت برسند بلکه یزیدیان زمان باید نابود شوند.

کد خبر 1779246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha