شهر نجف اشرف، آماده استقبال از عزاداران در سالروز وفات پیامبر اکرم(ص)

به مناسبت سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) نیروهای خدماتی در نجف اشرف به طور کامل آماده استقبال از عزاداران هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شفقتنا العربی، در حالی که آستان مطهر علوی آماده پذیرایی از بیش از ۶۰۰ دسته عزاداری در سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) است، تلاش‌های خدماتی و مهندسی نیروهای حشد شعبی به صورت گسترده‌ای در شهر نجف اشرف آغاز شده است.

واحد هیئت موکب‌های حسینی وابسته به اداره امور حفظ نظم در آستان مطهر علوی با دستور تولیت عتبه مقدسه همزمان با سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) برنامه های ویژه‌ای را برای این مناسبت دردناک در نظر گرفته است و دسته‌های عزاداری ومجالس سوگواری در داخل و خارج صحن برگزار می‌شود.

ثبت نام مواکب عزاداری

خادم حسن جاریو، مسئول هیئت موکب‌های حسینی آستان مطهر علوی در بیانیه‌ای اعلام کرد: با هماهنگی هیئت موکب‌های حسینی در این مراسم، مجوزهای رسمی ویژه برای صاحبان موکبهای عزاداری با هماهنگی فرمانداری و برخی نهادهای دولتی ذیربط، جهت تسهیل در رفت و آمد موکب‌هایی که در داخل و خارج از صحن اقدام به برپایی اجتماعات عزاداری می کنند، صادر شده است.

جریو گفت: برای مدیریت حرکت دسته‌های عزاداری هماهنگی بالایی بین دستگاه‌های مربوطه وجود دارد و برنامه قوی‌ای از روز اول ماه صفر تا بیست و هشتم آماه صفر تدوین و آغاز شده است.

وی افزود: موکب‌های حسینی را که در مجالس عزاداری شرکت می‌کنند، ثبت‌نام شده‌اند و برای سهولت در تردد در داخل و خارج از حرم مطهر مجوز رسمی برای آنها صادر شده است.

حضور بیش از ۶۰۰ موکب حسینی

وی ادامه داد: تعداد موکب‌های حسینی که وارد صحن شریف می‌شوند به بیش از ۶۰۰ موکب عزاداری می‌رسد که شامل ۲۳ موکب عزاداری داخل حرم حیدری و ۶۵۰ موکب راهی هستند.

وی گفت: تعداد موکب‌های خدماتی که در مجاورت حرم مطهر و شهرنجف اشرف  برپا می شود به حدود ۱۸۰ موکب رسیده است که بین زائران غذا توزیع می‌کنند.

کادر آستان علوی در خدمت زائران

مسئول هیئت موکب‌های حسینی آستان مطهر علوی تاکید کرد: برنامه یکپارچه‌ای از سوی اداره حفظ نظم و کمیته زیارت برای ارائه بهترین خدمات به موکب داران و زائران تدارک دیده شده است و کادر آستان مطهر علوی با تمام قوا در خدمت زائران و سوگواران هستند.

نیروهای حشد شعبی در بیانیه‌ای اعلام کردند: کادر خدماتی و مهندسی با هدایت نیروهای حشد شعبی قالب یک کمپین خدماتی گسترده به زائران خدمت رسانی ‌می‌کنند و این بخشی از آمادگی‌ها در سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) است.

گفتنی است، استانداری نجف اشرف در روز ۲۸ صفر پذیرای میلیون‌ها زائر از داخل   و خارج عراق به مناسبت رحلت حضرت محمد (ص) است.

کد خبر 1779301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha