نقش مسکو در استراتژی ضد غربی برای حمایت از فلسطین

وزیر امور خارجه روسیه در اظهارات اخیرش در مورد اقدامات تحریک‌آمیز رژیم صهیونیستی در منطقه نقش مسکو در استراتژی ضد غربی برای حمایت از فلسطین را برجسته کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «msn»، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در چند روز گذشته اظهارات متعددی را بیان کرد که مبنی بر تحریک رژیم صهیونیستی علیه ایران است با تاکید بر اینکه حماس و حزب الله اکنون قدرتی دارند که به راحتی نمی‌توان آنها شکست داد.

لاوروف گفته است که ترور رئیس دفتر سیاسی حماس تلاشی برای تحریک ایران بوده و ایران هرگز تسلیم اقدامات تحریک آمیز نخواهد شد.

وزیر امور خارجه روسیه در این باره گفت: ایران قاطعانه نمی‌خواهد تسلیم تحریک‌ها شود و در هیچ اقدام نظامی گسترده‌ای درگیر شود. آنها تلاش می‌کنند تا ایران را تحریک کنند، اما ایران این حق را برای خود محفوظ می داند، زیرا تمامیت ارضی و حاکمیت آن نقض شده است.


خبرگزاری ریانووستی به نقل از لاوروف گفت: به نظر می رسد تل آویو تنها طرفی است که می خواهد با مداخله کشورهای همسایه جنگ بزرگی را بین ایران و اسرائیل به راه بیندازد.

لاوروف در ادامه تاکید کرد که اسرائیل در تلاش است تا با حماس، حزب الله و همچنین گروه های طرفدار ایران در عراق و سوریه مقابله کند.

روسیه می‌گوید که سیاستش صرفا پایبندی به منشور سازمان ملل است و در همین راستا لاوروف گفته است: اگر به حاکمیت احترام می‌گذارید، پس کشور فلسطین با تصمیم شورای امنیت سازمان ملل متحد باید دقیقا بر اساس تمامیت ارضی خود در مرزهایی که در این تصمیم به آن اشاره شده است،ایجاد شود.

بر اساس این گزارش اسرائیل و غرب اکنون در تلاشند تا چیزی مانند مناطق بسته تحت کنترل اسرائیل در امتداد محیط بیرونی مرز را به فلسطینی‌ها تحمیل کنند و لاوروف می‌گوید که این روند به نتیجه خوبی منجر نخواهد شد.

این دیپلمات ارشد روسیه سپس اشاره کرد که اوضاع در خاورمیانه پس از کشته شدن فؤاد شکر، فرمانده حزب الله در بیروت در اواخر ژوئیه و کشته شدن اسماعیل هنیه، رهبر حماس در تهران بدتر شده است.

او همچنین برای دیداری جدید بین روسیه، ایران، ترکیه و سوریه ابراز امیدواری کرد و گفت: من اطمینان دارم که در آینده قابل پیش‌بینی این نشست برگزار خواهد شد.

مسکو در عین حال می‌خواهد  به طور فزاینده‌ای نه تنها از فلسطینی‌ها بلکه از حماس حمایت کند و به گفته تحلیلگران ویژه اگر حماس در آینده فلسطین به قدرت برسد، حمایت بی چون و چرای روسیه را به خود خواهد داشت.

لاوروف همچنین گفت که روسیه درباره وضعیت غزه، کرانه باختری و لبنان با اسرائیل در تماس است. 

به گفته وزیر امور خارجه روسیه، تلاش برای نابودی جنبش فلسطینی حماس در غزه یک خط کاملا ناامیدکننده است زیرا حماس بخشی از مردم فلسطین است.

مسکو کشورهای ایران، ترکیه و سوریه را اجزای کلیدی استراتژی جهانی خود علیه غرب می داند که برای تضعیف نظم جهانی به رهبری آمریکا طراحی شده است.

اکنون همه چیز در حال تغییر است و مسکو می‌خواهد نقش اصلی را در این تغییر ایفا کند.

کد خبر 1779539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha