روایت خدمت زنان به زوار پیاده‌ی امام رضا(ع)

مدیر مرکز بانوان و خانواده آستان قدس رضوی گفت: برای پذیرایی از زائرین پیاده رضوی موکبی با نام موکب نجمه خاتون(س) در مسیر حرکت زائرین پیاده در تقاطع خیام و توس باغ اردوگاه خاتون برپا شده است.

فاطمه دژبرد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد اظهار کرد: همزمان با فرارسیدن ایام پایانی ماه صفر بانوان امام رضایی نیز خود را مهیای میزبانی از زائرین علی ابن موسی الرضا(ع) کرده اند تا به نحو شایسته ای پذیرای زائرین پیاده آقا باشند. 

خدمت‌گزاری بانوان امام رضایی به زائرین پیاده

وی افزود: با توجه به ایام عزاداری در این روزها در گام اول فضای باغ اردوگاه خاتون با مشارکت قرارگاه جهادی امام رضا علیه السلام و موکب الزهرا سلام الله علیها جهت برگزاری مراسم عزاداری دهه پایانی آخرصفر آماده شد.

خدمت‌گزاری بانوان امام رضایی به زائرین پیاده

نمایشگاه نگارگذر

مدیر مرکز بانوان و خانواده آستان قدس رضوی ادامه داد: برای پذیرایی از زائرین پیاده نیز موکبی با نام موکب نجمه خاتون(س) در مسیر حرکت زائرین پیاده در تقاطع خیام و توس، مقابل باغ اردوگاه خاتون برپا شده و غرفه‌های مختلفی نیز در این موکب برای ارائه خدمت به مهمانان ثامن الحجج(ع) آماده شد.

وی ادامه داد: درحاشیه این موکب، نمایشگاهی با عنوان نگارگذر جهت آشنایی زائرین و مجاورین با زندگینامه تعدادی از علما و شهدای مدفون در حرم مطهر رضوی نیز برپا شده است. 

خدمت‌گزاری بانوان امام رضایی به زائرین پیاده

غرفه کودک

دژبرد عنوان کرد: غرفه هایی نیز ویژه کودکان و ارائه خدمات مشاوره در موکب نجمه خاتون سلام الله علیها با مشارکت قرارگاه جهادی امام رضا علیه السلام موکب الزهرا سلام الله علیها برای میزبانی از زائران حضرت رضا علیه السلام آماده شده است.

خدمت‌گزاری بانوان امام رضایی به زائرین پیاده

پویش نذر نان

مدیر مرکز بانوان و خانواده آستان قدس رضوی با اشاره به پویش نذر نان این موکب گفت: ۳۰۰ بانوی خدمتگزار از سراسر کشور در پویش نذر نان ویژه ایام شهادت حضرت علیِّ بن موسی الرضا علیه‌السلام شرکت کرده اند و با پخت ۸ هزار قرص نان سنتی در اولین روز خدمت؛ پذیرای زائرین حضرت بودند. 

خدمت‌گزاری بانوان امام رضایی به زائرین پیاده

وی همچنین اضافه کرد: امروز نیز در روز رحلت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام، خادمین موکب با صبحانه گرم از زائرین پیاده حضرت پذیرایی کردند و برای میان وعده نیز با میوه خنک به استقبال زائرین حضرت رضا علیه السلام  رفتند.

خدمت‌گزاری بانوان امام رضایی به زائرین پیاده

موکب دختران رضوی

دژبرد عنوان کرد: یکی دیگر از بخش های این موکب غرفه مثل خورشید است یا موکب دختران رضوی است که با حضور دختران مشهدی دهه هشتادی و انجام چالش های دخترانه پانند چالش شمع، چالش پادکست و... فرصتی را برای ارتباط و خدمت به دختران زائر ایحاد کرده اند. 

کد خبر 1779625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha