بشریت باید با خداترسی و تقوا به رشد معنوی خود کمک کنند

امام جمعه ارومیه گفت: بشریت باید در خلال کارهای روزمره‌ای که انجام می‌دهد به رشد معنوی خود کمک کرده و تقوا و خداترسی و معنویت خود را تقویت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، امروز در جلسه شورای معاونان و مدیران مرکز اسلامی با تسلیت ایام رحلت پیامبر(ص)، امام حسن(ع) و امام رضا(ع) اظهار کرد: براساس فرمایشات نبی مکرم اسلام(ص)، در دین مبین اسلام این ظرفیت وجود دارد که تمامی کارهایی که بشریت انجام می‌دهد حتی خوردن و خوابیدن، به عمل صالح تبدیل کرده و به حساب خدا گذاشته شود.

وی در ادامه تصریح کرد: کسی که برای کسب روزی حلال بر سر کار می‌رود همانند کسی است که در راه خدا مجاهدت می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: پیامبر(ص) فرمود کسی که با وضو و طهارت به بستر خواب برود این شخص می‌خوابد در حالی که محل خوابش تبدیل به مسجد و عبادت می‌شود و حتی رهبر معظم انقلاب اسلامی در یکی از سخنرانی‌های خویش فرمودند که انسان می‌تواند کارهای معمولی خود را تبدیل به عمل صالح کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مرکز اسلامی برای وحدت بیشتر شیعه و سنی ایجاد شده است اگر کاری انجام شود که برادری، دوستی، رفاقت و الفت در بین مردم افزایش یابد و در نتیجه کشور از خطرات احتمالی مصون بماند و دین و اقتدار کشور حفظ شود، همه آنها عین عمل صالح هستند و انسان می‌تواند با همین کارهای معمولی، آخرت خود را نیز آباد کند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: انسان باید با «اخلاص» کار کند و هر چه در توان دارد انجام دهد و کارهایش برای رفع تکلیف نباشد تا ماحصل آن امنیت و برادری و رفاقت در کشور باشد.

وی اظهار داشت: براساس توصیه‌های قرآنی، بشریت باید در خلال کارهای روزمره‌ای که انجام می‌دهد به رشد معنوی خود کمک کرده و تقوا و خداترسی و معنویت خود را تقویت کند و در این راستا رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در دیدار با هیئت دولت، به رشد معنوی خادمان ملت تاکید فرمودند.

کد خبر 1779809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha