آغاز عملیات اجرایی سه طرح بزرگ عمرانی در جیرفت

اجرای سه طرح بزرگ عمرانی در شهر جیرفت با اعتبار ۲۰ هزار میلیارد ریال در جیرفت کلید خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، اجرای سه طرح بزرگ عمرانی در شهر جیرفت با اعتبار ۲۰ هزار میلیارد ریال در جیرفت کلید خورد.

سردار محمدرضا رحمانی در این مراسم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی و شهید رئیسی، گفت: یکی از دغدغه های شهید سلیمانی، توجه جدی به مناطق کم برخوردار و کمتر توسعه یافته بود و شهید رئیسی نیز دغدغه خدمت به مردم این مناطق را داشتند.
مدیرعامل هلدینگ تخصصی راه و شهرسازی قرارگاه خاتم الانبیاء ابراز کرد: قرارگاه خاتم الانبیاء پس از جنگ تحمیلی در راستای رفع خرابی های باقی مانده از جنگ راه اندازی شد و با در اختیار داشتن دستگاه های مهندسی و برخورداری از نیروهای بسیجی مخلص و پای کار انقلاب وارد این عرصه شد.
وی افزود: سال های بعد قرارگاه خاتم الانبیاء مشغول تکمیل زیرساخت های کشور شد و امروز این قرارگاه با توانمندی هایی که دارد به مرکز فرماندهی مبارزه با جنگ اقتصادی در کشور تبدیل شده است. 
سردار رحمانی اظهار کرد: تاکنون هلدینگ تخصصی راه و شهرسازی قرارگاه خاتم الانبیا در زمینه احداث راه آهن، مترو، بیمارستان، تونل و تقاطع شهری، بزرگراه ها، مسکن، سد و ابنیه فعالیت داشته است.
مدیرعامل هلدینگ تخصصی راه و شهرسازی قرارگاه خاتم الانبیاء تصریح کرد: مهمترین ماموریت این هلدینگ تخصصی، رفع محرومیت زدایی از مناطق کم برخوردار و کمتر توسعه یافته است.
وی ادامه داد: در همین راستا بیش از ۶۵ درصد امکانات و نیروهای هلدینگ تخصصی راه و شهرسازی در استان های مرزی و مناطق کمتر توسعه یافته در حال اجرای پروژه های زیرساختی می باشند.
سردار رحمانی بیان کرد: پروژه احداث پل سوم هلیل رود در صورت تامین اعتبار این آمادگی را داریم که بهترین تکنولوژی و در زمان تعیین شده این پروژه را تکمیل و به بهره برداری برسانیم. 
مدیرعامل هلدینگ تخصصی راه و شهرسازی قرارگاه خاتم الانبیاء با اشاره به ورود قرارگاه خاتم الانبیاء به رفع محرومیت زدایی از جنوب کرمان، عنوان کرد: امیدواریم حضور این قرارگاه برای مردم این منطقه مایه خیر و برکت شود.
وی با بیان اینکه قرارگاه خاتم الانبیا رقیب پیمانکاران خارجی است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با حمایت های مسئولین پروژه احداث پل سوم هلیل رود در موعد مقرر به بهره برداری برسد.

قرارگاه خاتم الانبیاء تجمیع و ترکیبی از تخصص و تعهد است

بهنام سعیدی در این مراسم، گفت: انتظاری داریم این است که وقتی پیمانکاری پروژه ای را تحویل می گیرد به موقع آن را به اتمام برساند.
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: گاهی روند احداث برخی پروژه ها تا ۲۰ سال به طول می انجامد به طور مثال پروژه بیمارستان عنبرآباد ۱۵ سال از کلنگ زنی آن می گذرد که در این مدت تنها ۲۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که باید گفت این میزان پیشرفت مایه خجالت است.
وی بیان کرد: جاده جیرفت به سمت دهبکری قریب ۱۹ سال است که از کلنگ زنی آن می گذرد و در این مدت ده ها نفر در این جاده مجروح و یا کشته شده اند و خسارت های زیادی به خودروها وارد شده است، جاده بلوک به طول ۵۰ کیلومتر تا به امروز ۷۰ نفر کشته داده که باید دو بانده شود البته این پروژه ها را حتما در مجلس شورای اسلامی مطرح خواهم کرد.
سعیدی خاطرنشان کرد: قرارگاه خاتم الانبیاء تجمیع و ترکیبی از تخصص و تعهد است و امیدواریم با اتمام به موقع پروژه پل یادگار این قرارگاه مایه خیر و برکت برای مردم این منطقه شود.
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در حوزه آب متاسفانه با تنش آبی مواجه هستیم و پروژه های آبرسانی به قرارگاه خاتم الانبیاء سپردن شده است که امیدواریم بزودی شاهد بهره برداری از پروژه های آبرسانی باقی مانده باشیم.

هلدینگ تخصصی راه و شهرسازی قرارگاه خاتم الانبیاء جزء برترین پل سازان دنیا 

سردار محمدعلی نظری در این مراسم، گفت: هلدینگ تخصصی راه و شهرسازی قرارگاه خاتم الانبیاء با برخورداری از نیروهای متخصص، دانشمند مردمی در زمینه پل سازی جزء چند کشور برتر دنیا است.
فرمانده سپاه ثارالله کرمان ابراز کرد: در صورت تامین اعتبار قرارگاه خاتم الانبیا با دارا بودن تجهیزات و تکنولوژی می تواند به روند احداث پل سوم هلیل رود سرعت ببخشد.
وی بیان کرد: قرارگاه آبرسانی مرد میدان با کمک خیرین و استفاده از ظرفیت گروه های جهادی بیش از ۵۳۰ پروژه آبرسانی را بدون کمک دولت اجرا کرد.
سردار نظری اظهار کرد: در سفر شهید جمهور به جنوب کرمان در صحبتی که با سردار معروفی در خصوص فعالیت قرارگاه مرد میدان داشتند، اقدام به تشکیل قرارگاه آبرسانی امام حسن مجتبی (ع) کردند.
فرمانده سپاه ثارالله کرمان با بیان اینکه این قرارگاه در راستای رفع تنش آبی راه اندازی شد، خاطرنشان کرد: در وزارت نیرو ۷ هزار روستا که با تنش آبی مواجه بودند طرح آب رسانی به این روستاها به قرارگاه آبرسانی امام حسن مجتبی (ع) واگذار شد.
وی ادامه داد: از بین تعداد، پروژه آبرسانی به ۶۶۶ روستا سهم کرمان شد که در این راستا ۲۵ درصد پروژه به قرارگاه خاتم الانبیاء و ۷۵ درصد نیز سپاه ثارالله واگذار شد.
سردار نظری با اشاره به تعهدات قرارگاه خاتم الانبیاء در حوزه آبرسانی، ابراز کرد: علت توقف و یا کاهش سرعت بخشی از پروژه آبرسانی، عدم تامین اعتبار و عدم پرداخت دستمزد پیمانکار است.
فرمانده سپاه ثارالله کرمان  گفت: جنوب کرمان و جیرفت با توجه به ظرفیت های کشاورزی دارد اما متاسفانه در توسعه زیرساخت ها پیشرفت چندانی نداشته است.
وی با اشاره به ظرفیت های جنوب کرمان در حوزه معادن، عنوان کرد: امیدواریم قرارگاه خاتم الانبیاء در حوزه صنایع معدنی نیز ورود پیدا کند تا عقب ماندگی های جنوب کرمان رفع شود.

فعالیت قرارگاه خاتم الانبیاء در راستای تقویت دولت ها و نظام مقدس جمهوری اسلامی است

حجت الاسلام میثم تارم در این مراسم، گفت: یکی از کارهای بزرگ قرارگاه خاتم الانبیاء، ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس است که با این مهم توانست انحصار شرکت های پر مدعای غربی را بشکند.
امام جمعه جیرفت با بیان اینکه فعالیت قرارگاه خاتم الانبیاء در راستای تقویت دولت ها و نظام مقدس جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: آیت قرارگاه در شرایط سخت تحریم های ظالمانه اقتصادی خوش درخشیده و توانسته بر کارنامه دولت ها بیفزاید.
وی خاطرنشان کرد::توانمندی، تخصص و تعهد مهندسین قرارگاه خاتم الانبیا باعث شده تا برای ساخت پروژه های بزرگ از ظرفیت این قرارگاه استفاده شود، امیدواریم عملیات اجرایی ساخت پل سوم هلیل رود آغازی بر اجرای پروژه های بزرگتر قرارگاه خاتم الانبیا در جیرفت و جنوب کرمان باشد.
حجت الاسلام تارم عنوان کرد: متاسفانه تامین زمین برای طرح جوانی جمعیت با مشکل مواجه شده است و امیدواریم تدبیری در این زمینه اندیشیده شود.
امام جمعه جیرفت گفت: اگر زمینی که به طرح ملی جوانی جمعیت اختصاص یافته در محدوده میراث فرهنگی است و قانون اجازه ساخت و ساز نمی دهد بنابراین باید مکانی دیگر برای طرح جوانی جمعیت در نظر گرفته شود تا مردم از بلاتکلیفی در بیایند.
 

آغاز عملیات اجرایی احداث یکهزار واحد مسکن ملی با  ۱۰۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار

ابراهیم امیری در حاشیه آیین کلنگ زنی این پروژه، گفت: از یکهزار واحد قرار است در این سایت ۶۴۶ واحد مسکن ساخته شود و تعداد ۳۷۴ واحد نیز در سایت دقیانوس ساخته خواهد شد.
مدیرکل مسکن و شهرسازی جنوب کرمان ابراز کرد: آورده و سهم مشارکت هر یک نفر از متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن، ۴۰ میلیون تومان است.
وی اظهار کرد: در سنوات گذشته تلاش بر این بوده تا با واحد سازی کم، آپارتمان سازی انجام شود اما در آینده با اجرای پروژه های ویلا سازی و ساخت واحدهای انفرادی در خدمت متقاضیان خواهیم بود.
امیری عنوان کرد: زمین ساخت ۶۴۶ واحد نهضت مسکن ملی از سوی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان اختصاص یافته بنابراین برابر قانون سعی خواهیم کرد که سهم ۵۰ درصدی به کارکنان جهاد کشاورزی جنوب کرمان در این سایت اختصاص دهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان یادآور شد: میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای احداث و تکمیل یکهزار واحد مسکن ملی، ۱۰۰۰۰ میلیارد ریال است.

آغاز عملیات اجرایی نصب رایگان آسانسور در مسکن مهر شهرک سیلو و آغاز عملیات اجرایی محوطه سازی و آسفالت معابر مسکن مهر جیرفت 


ابراهیم امیری در آیین کلنگ زنی این دو پروژه، گفت: از دی ماه سال گذشته نصب آسانسور مسکن های مهر کشور در دستور کار دولت قرار گرفت و جنوب کرمان اولین استانی بود که توانست قرارداد دریافت ۱۰۰ دستگاه آسانسور مسکن های مهر را منعقد کند.
مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان ابراز کرد: پس از تامین اعتبار و تعیین پیمانکار در حال حاضر تعداد ۲۰۰ دستگاه آسانسور تهیه شده که از هفته آینده نصب آسانسورها به طور رایگان آغاز خواهد شد.
وی اظهار کرد: مسکن های مهری که کانال و درگاهی برای نصب آسانسور دارند در لیست نصب آسانسور رایگان قرار دارند و امیدواریم تا قبل از ۲۲ بهمن به بتوانیم این پروژه را به طور کامل به بهره برداری برسانیم.
امیری یادآور شد: امروز به نمایندگی از پروژه نصب ۲۰۰ دستگاه آسانسور، عملیات نصب رایگان ۱۹ دستگاه آسانسور مسکن سیلو آغاز شد.
مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان عنوان کرد: با تامین اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان کار محوطه سازی و آسفالت مسکن های مهر نیز در دستور کار قرار گرفته که این پروژه نیز تا ۲۲ بهمن ماه به بهره برداری خواهد رسید.

مسئولین در نظام مقدس جمهوری اسلامی مسئولیت را فرصتی برای خدمت به مردم می دانند

احمد بلندنظر در مراسم کلنگ زنی پروژه احداث پل یادگار بر روی رودخانه هلیل، گفت: یکی از امتیازات نظام مقدس جمهوری نسبت به سایر نظام های کشورها این است که مسئولین، مسئولیت را فرصتی برای خدمت به مردم و اندوخته ای برای آخرت خود می دانند و توسعه و پیشرفت کشور حاصل این اندیشه و تفکر است.
فرماندار جیرفت افزود: در هفته دولت ۹۶ طرح افتتاح و ۴۰ پروژه نیز کلنگ زنی شد که مجموع اعتبار این پروژه ها یکهزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است.
وی بیان کرد: امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی دو پروژه بزرگ، یکی ساخت یکهزار واحد مسکن ملی و دیگری نصب ۲۰۰ دستگاه آسانسور به ارزش ۲۵۰ میلیارد تومان و محوطه سازی و آسفالت معابر مسکن های مهر است.
بلندنظر اظهار کرد: احداث پل سوم هلیل رود یکی دیگر از پروژه های عمرانی بزرگی است که امروز کلنگ زنی می شود این پل بار ترافیکی پل اول را کاهش می دهد و مایه خیر و برکت برای اهالی منطقه کلرود و کهوروئیه خواهد شد.
فرماندار جیرفت خاطرنشان کرد: پل سوم هلیل رود یکی از شاخصه های توسعه شهر جیرفت محسوب می شود و با شروع احداث این پل، شاهد جهش توسعه در این منطقه خواهیم بود.
وی اضافه کرد: احداث پل یادگاران باعث ارزش افزوده بیش از یکهزار هکتار از اراضی دولتی در منطقه کلرود و کهوروئیه می شود و بدین ترتیب این اراضی برای تأمین طرح های دولتی همچون طرح مسکن مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.
بلندنظر تصریح کرد: توسعه منطقه یکی از پارامترهای جهش هر منطقه ای است که ارکان آن راه و شهرسازی می باشد و در واقع راه و شهرسازی دستگاه پیشران توسعه است بنابراین جهش توسعه با اجرای پروژه های بزرگ محقق می شود.

گفتنی است؛ پل یادگاران با ۹ دهانه به طول ۴۲۰ متر مربع به عنوان سومین پل بر روی رودخانه هلیل رود احداث می شود.

کد خبر 1779910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha