بچه‌های مسجد تولید محتوای رسانه‌ای را یاد می‌گیرند

به گفته حاجی خانی، کانون فرهنگی هنری لسان الصدق ابهر به عنوان مجری محور رسانه طرح نشاط و تعالی مسجد و محله، بچه‌های مسجدی را با روش‌های تولید محتوا دررسانه و شبکه‌های اجتماعی آشنا می‌کند.

حاجی خانی، مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری لسان الصدق شهرستان ابهر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان اظهار کرد: کانون های مساجد بستر مناسبی برای آشنایی جوانان و نوجوانان با فعالیت های فرهنگی و هنری در جوار مساجد هستند.

وی با بیان اینکه کانون لسان الصدق مجهز به استریو و تجهیزات صدا و گویندگی است، گفت: در این کانون تلاش شده است تا اعضای کانون با هنر گویندگی و دوبله آشنا شوند و در این زمینه کلاس های آموزشی تشکیل می شود.

حاجی خانی با تاکید بر اینکه نوجوانان و جوانان یکی از گروه‌های سنی حساس و قابل توجه از جهت تعلیم و تربیت جامعه به شمار می‌آیند، تصریح کرد: جهت دادن مثبت در این گروه سنی نسبت به مسائل اخلاقی، آموزشی، اجتماعی و ... از سایر گروه‌های سنی حائز اهمیت است، در واقع این گروه سنی به جهت شرایط حساس بلوغ و ویژگی‌های روان شناختی، قرار گرفتن آنها در مسیر و جهت منفی به راحتی صورت گرفته و کوچک‌ترین قصور در امر تعلیم و تربیت و آموزش آنها می‌تواند عواقبی چشمگیری برای جامعه و خود نوجوان که در آینده سرمایه های انسانی کشور را می‌سازند به دنبال داشته باشد.

وی با بیان اینکه رسانه و شبکه های اجتماعی حرف اول را در عصر تکنولوژی می زند، گفت: امروزه رسانه و شبکه های اجتماعی در دسترس بسیاری از جوانان و نوجوانان ما قرار دارد ولی بسیاری از آنان با نحوه استفاده درست و یا تولید محتوای مناسب با آن آشنایی ندارند.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری لسان الصدق با بیان اینکه طرح نشاط و تعالی مسجد و محله که ذیل قرارگاه شهید آوینی در استان زنجان اجرا می شود فرصت خوبی برای آموزش بچه‌های مسجد است، تصریح کرد: محور رسانه این طرح به کانون لسان الصدق واگذار شده است.

وی از برگزاری دوره های آموزش تدوین و ساخت کلیپ با موبایل برای مخاطبین (مجازی و حضوری) به صورت کار عملی خبر داد و گفت: به منظور ایجاد رقابت در شرکت کنندگان بخش عکس نوشته و تهیه کلیپ پیش بینی شده است که بچه‌های مسجدی حاضر در این دوره ها می توانند خاطرات شفاهی محله و سرودهای به اجرا درآمده در مساجد و یا هر مناسبتی را به صورت کلیپ تهیه کنند.

طرح «نشاط و تعالی مسجد و محله» به صورت مسجد پایه و خانواده محور با استفاده از ظرفیت های بومی و با ساماندهی سرمایه های محله و با بهره گیری از استعدادهای نوجوانان محله در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان به اجرا درمی آید.

محله محور، خانواده بنیان، مسجد پایه و نگاه ایجابی با رویکرد نشاط اجتماعی از ویژگی های شاخص این طرح است که با هدف احساس هویت و تعلق به نوجوانان محله برای ساختن محیط زندگی بهتر، تقویت بنیه اعتقادی، اخلاقی و رفتاری از طریق ابزار هنری، استفاده از امکانات و ظرفیت های مردمی برای ارتقاء حل مسائل فرهنگی و هنری، ایجاد نشاط و روحیه امید و خداباوری، آموزش و تولید آثار فرهنگی و هنری و ترویج فرهنگ سالم و پرنشاط اجرا می شود.

کد خبر 1780048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha