تظاهرات گسترده اروپایی‌ها در محکومیت جنایات غزه

کشورهای اروپایی از جمله سوئد، ایتالیا، بریتانیا، دانمارک و اتریش شاهد تظاهرات گسترده‌ای در رد جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و توقف جنگ بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از عربی ۲۱، ده ها هزار نفر روز شنبه در بسیاری از کشورهای اروپایی تظاهرات کردند و جنایات مداوم رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در نوار غزه را محکوم کردند و توقف تجاوزات وحشیانه‌ای که به دومین سال خود نزدیک می شود، خواستار شدند.

سوئد

تظاهرکنندگان در منطقه اودنپلان در استکهلم، پایتخت سوئد، جنگ نسل کشی ارتش اشغالگر اسرائیل علیه مردم فلسطین در غزه از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ را محکوم کردند.

تظاهرکنندگان با برافراشتن پرچم‌های فلسطین و در دست داشتن پلاکاردهایی با عبارات «فلسطین آزاد، غزه آزاد»، «قتل‌کشی را متوقف کنید» و «اسرائیل را تحریم کنید»، ایالات متحده را به همدستی در جنایات اشغالگر اسرائیل علیه فلسطینیان متهم کردند.

شرکت کنندگان در این مراسم حامی فلسطین با سردادن شعارهای «کودکان در غزه کشته می شوند» و «آزادی برای فلسطین» به سمت میدان رائول والنبرگ راهپیمایی کردند.

آلمان

در برلین، پایتخت آلمان، مردم در همبستگی با مردم فلسطین علیه تجاوزات مداوم رژیم صهیونیستی به نوار غزه و جنایات وحشیانه علیه کودکان تظاهرات کردند.

تظاهرکنندگان پرچم‌های فلسطین را به اهتزاز درآوردند در حالی که بسیاری از آنها چفیه فلسطینی بر دوش خود انداخته بودند و خواستار پایان دادن به جنگ نسل کشی علیه نوار غزه شدند.

همچنین، ده‌ها نفر از حامیان فلسطین برای تاکید بر همبستگی خود با مردم فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری اشغالی، تظاهراتی را در شهر اشتوتگارت آلمان برگزار کردند.

شرکت کنندگان در تظاهرات، با برافراشتن پرچم‌های فلسطین، جنگ غزه را محکوم کردند و خواستار پایان دادن به تجاوزات اسرائیل شدند.

بریتانیا

بیش از ۲۰۰ هزار نفر از حامیان فلسطین در اعتراض به جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه که از اکتبر سال گذشته میلادی همچنان ادامه دارد، در لندن، پایتخت انگلیس تظاهرات کردند.

این تظاهرات که با شعار «پایان دادن به نسل کشی - توقف تسلیح اسرائیل - نه به جنگ در خاورمیانه - نه به اسلام هراسی» برگزار شد.

این تظاهرات در حالی برگزار می‌شود که نسل کشی دولت اشغالگر غزه نزدیک به ۱۱ ماه است ادامه دارد، زیرا مدارس و بیمارستان‌ها دائما در معرض حملات اسرائیل هستند و همزمان، تجاوزات اسرائیل در کرانه باختری در حال افزایش است.

ایتالیا

در همین راستا، شهر میلان ایتالیا شاهد تظاهرات اعتراضی در حمایت از فلسطین و خواستار پایان دادن به نسل کشی مداوم برای یازدهمین ماه متوالی بود.

شرکت کنندگان در تظاهرات با سردادن شعارهایی در حمایت از مردم فلسطین، پرچم فلسطین را به اهتزاز درآوردند و تعدادی از آنها چفیه به سر داشتند.

دانمارک

شهر آرهوس دانمارک نیز شاهد تظاهراتی علیه جنایات اشغالگران اسرائیل بود و خواستار پایان دادن به جنگ خونین جاری در نوار غزه شدند.

شهرهای دیگر مانند لاهه هلند و وین پایتخت اتریش نیز شاهد اعتراضاتی بودند که تجاوز وحشیانه اسرائیل به نوار غزه را رد کردند و خواستار آتش بس فوری شدند.

ارتش اشغالگر اسرائیل برای ۳۳۷ مین روز متوالی به کشتارهای هولناک علیه فلسطینیان ادامه می‌دهد و بخشی از جنگ نسل کشی که علیه مردم نوار غزه به راه انداخته است و خانه های مسکونی، مراکز پناهگاه و تیم های پزشکی و روزنامه نگاران را هدف قرار داده است.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت غزه، تلفات تجاوز مستمر به نوار غزه به بیش از ۴۰ هزار شهید و بیش از ۹۴ هزار زخمی با جراحات مختلف و هزاران مفقود در زیر آوارها رسیده است.

کد خبر 1780189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha