هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم ویژه بانوان در امارات

هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم ویژه بانوان «شیخه فاطمه بنت مبارک ۲۰۲۴» در دبی آغاز شده است و روز جمعه به کار خود پایان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الشارجه۲۴، فعالیت‌های هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم ویژه بانوان با عنوان «شیخه فاطمه بنت مبارک ۲۰۲۴ میلادی» با حضور ۶۰ کشور و جامعه مسلمان از روز شنبه ۱۷ شهریور ماه در دبی آغاز شد.

این مسابقات ساعت ۹ صبح روز شنبه (۱۷ شهریور ماه) در سالن سمینار فرهنگ و علوم در منطقه الممزر دبی آغاز شد و در روز نخست، ۱۱ شرکت کننده با یکدیگر به رقابت پرداختند.

صبح روز مسابقه، پنج شرکت کننده به نام‌های خدیجه عبدالکریم طاهر احمد از آفریقای مرکزی، فوثیری ناینگ از میانمار، زینب عبدالرحمن از غنا، آسیا محمود گودانی از سومالی و کامیلو هادیات کورا از توگو مقابل هیئت داوران مسابقه بین المللی به رقابت پرداختند.

در عصر روز شنبه،  ۶ شرکت کننده به نام‌های اسما دوکوری از مالی، ام سلیم آدام اسحاق از چاد، خولا سیسه از بورکینافاسو، فهیمه ابراهیم عبدالله از فیلیپین، سارا یوسف عبدو محمود از اریتره و مدینه نیوموتونی از رواندا در حفظ روایت حفص عاصم با هم رقابت کردند.

مشاور ابراهیم محمد بوملحه، مشاور حاکم دبی در امور فرهنگی و بشردوستانه و رئیس کمیته سازماندهی جایزه بین المللی قرآن کریم دبی، از تداوم موفقیت این جایزه ابراز خوشحالی کرد و گفت: با وجود آنکه پیشرفت و جایگاه داخلی و بین المللی برای تمامی مسابقات را در طول بیش از ۲۷ سال کار خود شاهد بوده است، اما مسابقات بین المللی قرآن کریم شیخه فاطمه بنت مبارک در هشتمین دوره خود یک جهش کیفی داشته است.

مراسم اختتامیه مسابقات بین المللی قرآن کریم ویژه بانوان در روز جمعه ۲۲ شهریورماه برگزار می‌شود. جایزه بین المللی قرآن کریم دبی در پایان به برندگان، جوایز و هدایایی را ارائه می‌دهد.

کد خبر 1780193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha