سرود؛ هدیه بچه‌های مسجدی سبزوار به سیمرغ‌های آسمان

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید محمدیانی سبزوار از تولید سرودی برای گرامیداشت یاد خلبانان شهید توسط گروه سرود این کانون خبر داد. 

قدرت الله خوشدل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد اظهار کرد: در راستای گرامیداشت و زنده نگهداشتن یاد شهدای خلبان به خصوص خلبانان شهید سبزوار ما در کانون فرهنگی هنری شهید محمدیانی اقدام به تولید و آماده سازی سرود و نماهنگی حماسی با نام "سیمرغ آسمان" کردیم که کار فیلمبرداری آن به اتمام رسیده و به زودی در تهران رونمایی می‌شود. 

سرود؛ هدیه بچه‌های مسجدی سبزوار به سیمرغ‌های آسمان

وی تولید سرود را یکی از مهمترین کارهای فرهنگی دانست که تاثیر زیادی بر مخاطبین دارد و تصریح کرد: سیمرغ آسمان سرودی در سطح ملی است که به همت بچه های این کانون و برای اولین بار در وصف خلبانان شهید مظلومی که در آسمان شهید شدند و بدن مطهر خیلی از آنها حتی به دست خانوادهایشان نرسیده تهیه شده است. همچنین در این سرود شهدای خدمت ریاست جمهوری نیز یاد و با نگاهی به  امام هشتم(ع) به قیام سربداران هم  اشاره شده است.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید محمدیانی سبزوار با بیان اینکه برای تولید سرود سیمرغ آسمان بیش از صد میلیون تومان تا الان هزینه شده عنوان کرد: تعداد هفتاد نفر از سنی ۹ سال تا ۱۶ سال عضو گروه سرود شهید مدافع حرم مهدی موحدنیا هستند. در این مجموعه نیز دو گروه سرود فعالیت دارند، گروه سرود شهید مدافع امنیت سرگرد داود صبوری و گروه سرود شهید مدافع حرم مهدی موحد نیا.

سرود؛ هدیه بچه‌های مسجدی سبزوار به سیمرغ‌های آسمان

وی در خصوص جزئیات این اثر گفت: شاعر این قطعه محمد مهدی خسروی؛ آهنگ و تنظیم سید یحیی موسوی؛ نوازنده ویولون صمد برقی؛ نوازنده نی مهدی اسکندری؛ ضبط ویولون مهدی کیان منش و استودیو صبا؛ ضبط نی و وکال سید یحیی موسوی در استودیو آوای رضوان؛ میکس و مستر توسط حمید شاه میرزایی و استودیو آوای پردیس انجام شده و سرپرست گروه و مربی بنده به عنوان رفیق شهید هستم. 

خوشدل ادامه داد: گروه سرود ما از سال ۱۳۹۵ شروع به کار کرده است و تا کنون تعداد ۱۰ سرود تولید کردیم و بیش از ۱۰۰ سرود نیز با همکاری دیگر گروه‌های سرود کشور که از سرودهای بی‌کلام استفاده شده بود تا کنون اجرا کردیم.

کد خبر 1780431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha