اجرای طرح مسجد کانون نشاط در ۲۰۰ کانون فرهنگی هنری لرستان

چگنی نژاد گفت: در طول اوقات فراغت، طرح غنی سازی اوقت فراغت با عنوان مسجد کانون نشاط در ۲۰۰ کانون فرهنگی هنری مسجد برگزار می شود.

محمد چگنی نژاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: طرح اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان با رویکرد تقویت و ایجاد نشاط و شادابی برگزار شده است.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان افزود: طرح ملی مسجد کانون نشاط به منظور ارتقاء انسجام و جامعیت بخشی در موضوع غنی سازی طرح اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در مساجد برگزار شده است.

وی بیان کرد: در این طرح کانون های فرهنگی هنری مساجد با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ورزشی، در راستای جذب نسل جوان و نوجوان به مساجد تلاش نموده اند.

چگنی نژاد ادامه داد: شناسایی و پرورش استعداد ها از مهم ترین رویکرد های اجرای طرح مسجد کانون نشاط در مساجد است.

وی افزود: راهبری، هدایت و حمایت از فعالیت‌های تربیت محور تابستانه کانون‌های مساجد، انسجام بخشی و سازماندهی فعالیت‌ها و برنامه‌های تابستانی کانون‌های مساجد کشور، هویت سازی تشکییتی با هماهنگ سازی اقدامات و تولیدات رسانه‌ای و بستر سازی و تزریق روحیه نشاط به کودکان و نوجوانان در سطح مساجد از جمله اهداف طرح مسجد کانون نشاط است.

 وی تصریح کرد: شناسایی ظرفیت‌ها و اولویت‌های کانون‌ها و ارتقاء سطح توانمندی آنها در حوزه تربیت کودک و نوجوان، هم افزایی و توسعه همکاری با دستگاه‌های همسو و هم وظیفه و جریان سازی رسانه‌های و فرهنگی پیرامون نقش مساجد در غنی سازی اوقات فراغت و فعالیت‌های تربیتی کانون‌ها از دیگر اهداف طرح مسجد کانون نشاط است.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان با بیان اینکه ۲۰۰ کانون فرهنگی هنری مسجد استان لرستان مجری طرح مسجد کانون نشاط هستند، افزود: در این طرح بالغ بر ۹۲۰ کلاس آموزشی برای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان ثبت است.

وی ابراز کرد: قرآن و عترت، علمی و فرهنگی و تربیتی، هنری و ادبی، مهارت و کار آفرینی، ورزشی، تفریحی و اجتماعی و رسانه و فناوری از محور فعالیت‌های طرح ملی «مسجد کانون نشاط» است.

چگنی نژاد، افزود: فعالیت های مربوط به اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در سامانه بچه های مسجد ثبت و رصد می شود.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان اظهار کرد: همچنین با مشارکت کارکنان ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد، از طرح اوقات فراغت کانون های مساجد استان لرستان بازدید به عمل آمده است.

کد خبر 1780489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha