اولویت سازمان سینمایی گسترش سینما در مناطق محروم است

معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی توجه به استان ها و شهرهای کوچک را اولویت برنامه ای سازمان سینمایی خواند و گفت: امکان ساخت فیلم باید برای بچه های مستعد شهرستانی فراهم شود.

«حبیب  ایل بیگی»، معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان درباره مهمترین دستاورد سازمان سینمایی در دولت سیزدهم  گفت: یکی از مهمترین سیاست هایی که سازمان سینمایی در یکی دو سال اخیر دنبال کرد و آقای دکتر عارف معاون اول ریاست جمهوری نیز بر آن تاکید داشتند، این بود که ایران فقط تهران نیست و باید به استان ها نیز توجه شود. خوشبختانه این اتفاق تا حدود زیادی افتاده و انشاءالله در دولت چهاردهم نیز پیگیری و به شهرهای کوچک نیز توجه شود و حق دیدن فیلم در شهرهای کوچک برای همه مردم ایران مهیا شود.

وی تاکید کرد: باید امکان ساخت فیلم برای بچه های مستعد شهرستانی فراهم شود.

وی درباره مهمترین برنامه های سازمان سینمایی در روز ملی سینما گفت: سینمای ایران مهمترین، تاثیرگذارترین و پیشروترین بخش فرهنگ و هنر کشورماست؛ سازمان سینمایی هم در دو سه سال گذشته برای گرامیداشت روز ملی سینما جشن مهر سینمای ایران را در سراسر کشور برگزار می کند.

معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی با اشاره به توجه به هنرمندان استانی در جشن مهر سینمای ایران اظهار کرد: همه استان ها با هماهنگی و برنامه هایی که از پیش تعیین شده برای تکریم اهالی سینما با انتخاب، بررسی و دقت لازم هنرمندان خوب سینمای کشورمان را در شهرهای مختلف معرفی می کنند.

وی افزود:مراسم جشن مهر سینمای ایران از ۲۰ شهریور تا اواسط مهر در استان های مختلف برگزار می شود. مسئولان سینما  نیز به فراخور حال خود در شهرهای مختلف شرکت می کنند تا از حضور سینماگران منتخب استان ها تکریم کنیم.

ایل بیگی درباه استان هایی که جشن مهر سینمای ایران در آنها برگزار می شود، گفت: امسال سومین جشن مهر سینمای ایران ۳۱ استان کشور برگزار خواهد شد.

معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی افزود: پیش نیاز مراسم جشن مهر سینمای ایران بررسی فعالیت سینماگران در حوزه های مختلف است، از فیلمساز گرفته تا سینمادار و پخش کننده و هر کسی که به سینمای استان خود خدمت می کند در این مراسم تجلیل می شود.

کد خبر 1780710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha