انتظار فرج تنها به خواندن دعا نیست

حجت الاسلام روح الله اکبری نیا گفت: پیامبر اکرم (ص) فرمودند؛ «با فضیلت ترین اعمال امت من انتظار فرج است» یعنی انتظار فرج یک عمل هست، اینکه انسان در گوشه ای بنشیند و دعا کند این انتظار فرج نیست زیرا دعا تنها کافی نیست، وقتی گفته می شود انتظار فرج یعنی باید کارهای زیادی انجام دهیم تا منتظر واقعی باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، جشن آغاز امامت امام زمان (عج) در مصلی پیامبر اعظم (ص) شهر جیرفت برگزار شد.
حجت الاسلام روح الله اکبری نیا در این جشن، ضمن تبریک آغاز امامت و ولایت مهدی موعود (عج)، گفت: همه ما نسبت به امام زمان (عج) وظایفی داریم که یکی از آن وظایف، انتظار فرج آن حضرت است.
امام جمعه موقت جیرفت افزود: پیامبر اکرم (ص) فرمودند؛ «با فضیلت ترین اعمال امت من انتظار فرج است» یعنی انتظار فرج یک عمل هست، اینکه انسان در گوشه ای بنشیند و دعا کند این انتظار فرج نیست زیرا دعا تنها کافی نیست، وقتی گفته می شود انتظار فرج یعنی باید کارهای زیادی انجام دهیم تا منتظر واقعی باشیم.
وی بیان کرد: کمک کردن به مردم، اهل عبادت بودن، رسیدگی کردن به افراد ضعیف و ایستادن در مقابل افراد زورگو و مستکبر از جمله ویژگی های یک فرد منتظر امام زمان (عج) است.
حجت الاسلام اکبری نیا با اشاره به اینکه عبادت از برترین اعمال است، خاطرنشان کرد: در روایت است که بالاترین عبادت، انتظار فرج است انتظار فرج هم عمل و هم عبادت آنهم از نوع با فضیلت ترین و برترین است.
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت عنوان کرد: منتظر واقعی کسی است که به فکر کمک به ایتام است، هر چه که می تواند برای دین اسلام و مذهب تشیع تلاش کند همه کسانی که امروز خادم دین مردم و امام زمان (عج) هستند اینها منتظر واقعی فرج هستند.

گفتنی است؛ این جشن با شکوه همراه با سخنرانی، نمایش، مولودی خوانی و اجرای طنز بود.

کد خبر 1781084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha