پویشی برای «مشهد، شهر بدون متکدی»

رئیس اداره مراکز و خدمات اجتماعی سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد از راه اندازی پویش رسانه‌ای و اجتماعی برای مقابله و پیشگیری از تکدی‌گری در مشهد خبر داد.

عباس نظافت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد اظهار کرد: با توجه به اینکه مشهد، شهری زیارتی و پذیرای خیل زیادی از زائران امام مهربانی ها است، تکدی گری در مشهدالرضا (ع) زیبنده نیست، لذا با تشکیل یک کارگروه دراین حوزه تحت عنوان «راه بهتری هست» و با شعار «نه به تکدی گری» ذیل قرارگاه اجتماعی شهرداری مشهد تصمیم گرفتیم این آسیب اجتماعی را در مشهد به حداقل برسانیم.

وی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی برای این مساله افزود: در این راستا و به جهت حذف متکدیان از بدنه جامعه و نیز اطلاع رسانی  شهروندان و زائران از شناخت و تشخیص نیازمند واقعی از متکدی، در نظر داریم با مشارکت خبرگزاری ها و مراکز هنری، تبلیغاتی در گام اول یک حرکت رسانه ای منسجم و فراگیر را اجرا کنیم که دراین راه نیز از دوستان توانمند در عرصه رسانه دعوت کردیم تا همراه و همفکر ما در اجرای این کمپین باشند.

رئیس اداره مراکز و خدمات اجتماعی سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد تصریح کرد: آنچه لازم است عنوان شود این است که برای کمک به همنوع راه بهتری هم هست، ما با معرفی خیریه ها و مراکزی که در حوزه نیازمندان فعالیت می کنند به شهروندان می توانیم این شرایط را فراهم کنیم تا مردم کمک های خود را در مسیر درست ارائه و به حذف برخی افراد سودجو که با سوء استفاده از احساسات و عواطف مردم از طریق تظاهر به معلولیت یا بیماری یا روش های دیگر و همچنین از طریق فروش اقلامی ناچیز در چهارراه ها و خیابان ها و گاهاً جهت برانگیختن حس ترحم مردم با کودکان و نوزادن تکدی گری می کنند، برسیم.

نظافت خاطر نشان کرد: انشاالله با مشارکت حوزه های مختلف هنری و فرهنگی با مدیریت شهری، به زودی اطلاع رسانی در این حوزه صورت خواهد گرفت و شاهد بازخورد مثبت آن در جامعه خواهیم بود.

وی همچنین تاکید کرد: بی شک هم افزایی دستگاه های مختلف اجرایی و به خصوص دستگاه قضا و نیروی انتظامی در زمینه برخوردهای لازم آسیب های اجتماعی، در کنار فرهنگ سازی و برگزاری جلسات علمی در این زمینه، باعث نتیجه اثربخش و گرفتن بازخوردهای مثبتی از جامعه هدف خواهد شد.

رئیس اداره مراکز و خدمات اجتماعی سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم با اطلاع رسانی و آگاه سازی شهروندان در حوزه شناخت متکدی از نیازمند واقعی، تکدی گری از بدنه جامعه به خصوص در شهر امام هشتم(ع) حذف شود.

کد خبر 1781160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha