مهار ۹ فقره آتش سوزی در عرصه‌های ملی شهرستان اراک

رضایی گفت: آتش سوزی‌های این شهرستان در مساحت حدود ۳۰ هکتار از اراضی ملی به وقوع پیوسته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، محمد رضایی، با اشاره آمار شش ماهه حریق در مراتع شهرستان اراک، در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۹ فقره آتش سوزی در عرصه‌های ملی شهرستان اراک به مساحت حدود ۳۰ هکتار به وقوع پیوسته است، گفت: میزان خسارت وارده حریق ۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اراک افزود: متاسفانه وقوع آتش‌سوزی‌ها در شهرستان اراک نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش همراه بوده است.

این مقام مسئول، اظهار داشت: در شش ماهه نخست سال گذشته هیچگونه حریقی در اراضی شهرستان اراک اتفاق نیفتاده بود اما این مهم امسال با افزایش چشمگیری مواجه بوده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اراک با بیان اینکه افزایش پوشش گیاهی و شدت گرفتن گرما، میزان آتش سوزی را افزایش داده است، ادامه داد: دوره‌های آموزشی متعددی در فصل تابستان برای گروه‌های هدف به منظور پیشگیری از بروز آتش برگزار شده است.

رضایی از پایش مستمر شهرستان اراک با هدف پیشگیری از آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی خبر داد و افزود: از دوستداران طبیعت تقاضا می‌شود؛ در صورت مشاهده حریق در عرصه‌های ملی مراتب را به صورت شبانه روزی به شماره تلفن‌های رایگان ۱۵۰۴ و ۱۳۹ مرکز امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

کد خبر 1781394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha