کرسی تلاوت باید تبدیل به یک جریان پویا در مساجد شود

امام جمعه کرمان گفت: هیئت امنا بستر را فراهم کنند تا کرسی تلاوت تبدیل به یک جریان پررنگ در مساجد شود و این مهم گسترش یابد و همه مساجد شهر را پوشش دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت‌ الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در مراسم افتتاح رسمی طرح " مسجد؛ پایگاه قرآن" به همراه رونمایی از کرسی‌های تلاوت قرآن کریم مساجد که دوشنبه (۲۶ شهریور) توسط ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با همراهی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان انجام شد؛ آن را اقدامی بسیار زیبا، جذاب و همراه با فکر نو در رابطه با ترویج کتاب هدایت انسان دانست.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان ضمن قدردانی ویژه از مدیرکل ارشاد؛ گفت: امیدواریم کاری بسیار ماندگار و موثر و باعث جوانان و نوجوانان به مسجد و روی آوردن به قرآن و رونق مسجد شود.
وی افزود: ان‌شاءالله جوانان با انگیزه مضاعف پای کتاب وحی نشسته و آرام آرام از کرسی تلاوت به صحنه عمل و آنچه قرآن می‌خواهد، وارد شوند زیرا قرآن کریم جاذبه فوق العاده دارد.
امام جمعه کرمان با بیان اینکه طرفداران قرآن کریم در مشرق زمین بسیار زیاد و قرآن در راس همه کتب آسمانی قرار دارد؛ اظهار کرد: وقتی انقلاب پیروز شد یکی از علما مسافرتی با ۱۰ ساعت پرواز به کشورهای شرقی داشت و آنجا دیده بود نام فرزندان یک خانواده  سید محمد بهشتی، فیضیه، مرتضی مطهری و... است و توضیح داده بود زیرا کانون قرآن ایران است.
وی با تاکید بر اثرگذاری جاذبه‌های معنوی از جمله قرآن کریم، به مسلمان شدن یکی از اندیشمندان اهل فرانسه اشاره کرد که گفته است از متن کتاب‌های متعدد ادیان، با مطالعه به قرآن رسیدم و محتوای قرآن آنقدر من را تحت تاثیر قرار داد که یقین پیدا کردم حق با قرآن است و مسلمان شدم و بعد با مطالعه شخصیت‌های اسلام به شخصیت علی علیه السلام رسیده و الان شیعه ۱۲ امامی است.
امام جمعه کرمان ضمن قدردانی مجدد از دست‌اندکاران کرسی تلاوت مساجد تصریح کرد: قاریان شهر کرمان هم الحمدلله هم توانمند و برجسته‌اند و هم حرف برای گفتن دارند و هم برنامه قابل ارائه؛ ان‌شاءالله هیئت امنا بستر را فراهم کنند تا کرسی تلاوت تبدیل به یک جریان پررنگ در مساجد شود و این مهم گسترش یابد و همه مساجد شهر را پوشش دهد و هر کس در هر نقطه ای از این کرسی‌ها بهره ببرد.

کد خبر 1781424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha