میز خدمت در مساجد، جلوه حکمرانی مردمی نظام

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه حضور مسئولان در مساجد و برقراری ارتباط چهره به چهره می‌تواند به حکمرانی مردمی کمک کند، گفت: بنا داریم، در فواصل مختلف و به تناسب شرایط زمانی از حضور مسئولان در مسجد بهره‌مند شویم.

حجت الاسلام «سید احسان موسوی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان  با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری به اعضای هیأت دولت مبنی بر توجه به معنویت در دوران مسئولیت، اظهار کرد: مقام معظم رهبری همواره بر این موضوع تاکید داشته اند که حکومت اسلامی حکمرانی مردم است، ما تجربه موفقی از حضور مسئولان در مساجد داریم، برپایی میزهای خدمت در مساجد که به صورت نوبتی با حضور مسئولان مختلف در فواصل مختلف برگزار می شود، ضمن اینکه حضور در مساجد در ارتقای معنویت اثرگذار است، می تواند در رسیدگی به مطالبات و مشکلات مردم هم موثر باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد بیان کرد: شهید آیت الله رییسی، می فرمود حاضرم در مساجد حضور یابم و در کنار دیدار چهره به چهره با مردم، مشکلات آنها را بشنوم و پیگیری کارهای مردم را از مسجد دنبال نمایم.

وی به همکاری مساجد با مسئولان قوه قضائیه، نیروی انتظامی و دولت در رسیدگی به مشکلات مردم اشاره کرد و افزود: مسئولان قوه قضائیه میزهای خدمت متعددی در طول سال‌های گذشته در مساجد برگزار و با شنیدن مشکلات مردم دستورات مقتضی را اعمال کرده اند، همچنین، نیروی انتظامی و شهرداری برای رفع مشکلات مردم در مساجد به صورت مستمر میز خدمت برپا می کنند، این نمونه ها بیانگر آن است که حضور مسئولان در مساجد علاوه بر کسب معنویت، می تواند موجب برقراری ارتباط چهره به چهره با مردم شود و  به حکمرانی مردم کمک می کند، از طرفی موجب رفع دغدغه ها و مشکلات مردم می گردد و مردم می توانند بازوان توانمند و قوی برای پشبرد اهداف دولت شوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد خاطرنشان کرد: با توجه به بحران کم آبی و نیز مصرف آب زیاد در کشور، متولیان مساجد زمینه حضور مسئولان در مساجد را فراهم کردند تا با توجیه و بیان راهکارها برای مردم زمینه ساز فرهنگسازی صرفه جویی در مصرف آب شوند. بنابراین حضور مسئولان در مساجد در فرهنگسازی و ترویج صرفه جویی نیز می تواند اثربخش باشد.

وی با اشاره به اینکه حضور مسئولان در مساجد میان مردم موجب دلگرمی می شود، گفت: هر وقت مسئولان در مسجد حضور یافتند و مردم آنها را بی واسطه از نزدیک دیده اند و مشکلاتشان را بیان و دغدغه هایشان را عنوان کرده اند و مسئولان بدون واسطه مشکلات آنها را شنیدند، حتی اگر مسئله طرح شده منتج به حل مشکل فرد نشود، موجب شاد شدن دل مردم می شود، که در حضور مسئولان مطالباتشان را بیان کردند.

حجت الاسلام موسوی در ادامه از برنامه ریزی برای برپایی و استمرار میز خدمت مسئولان در مساجد خبر داد و گفت: بنا داریم، در فواصل مختلف متناسب با ایام از حضور مسئولان در مساجد بهره مند شویم. خانه های خدا هم این آمادگی را دارند که در هر منطقه و محله ای که نیاز است، مقدمات حضور مسئولان در خانه های خدا را فراهم نمایند.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: به ائمه جماعات مساجد هم تاکید شده است که برای رسیدگی به مطالبات و مشکلات مردم، مسئولان را به مساجد دعوت کنند تا از نزدیک در جریان مشکلات مردم قرار گیرند و برای رفع آنها اقدام کنند.

کد خبر 1781441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha