فرصت طلایی مشهدی‌ها برای تبدیل هر مسجد به پایگاه قرآن

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به ظرفیت همجواری با امام هشتم(ع)، فرصت بسیار خوبی برای مشهدی ها فراهم آمده که محافل قرآنی متعددی را در منازل، مساجد و در مراکز فرهنگی مانند کانون‌های فرهنگی هنری یا تشکل‌های دیگر شکل دهند.

حمید رضا ترقی، در حاشیه مسابقات قرآنی کمیته امداد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد بیان کرد: در مشهد با توجه به قدمت کار قرآنی، فعالیت های متنوع و گسترده ای در حوزه قرآنی شکل گرفته است که اساتید فراوان و شخصیت های ارزنده و بین المللی نیز داشته و اساتید بزرگی را نیز تربیت و به جامعه قرآنی معرفی کرده است.

وی با اشاره به سابقه فعالیت های قرآنی رهبر انقلاب در مشهد افزود: مقام معظم رهبری نیز از قبل از انقلاب همواره اهتمام و تاکید فراوانی در ترویج معارف قرآنی و برپایی جلسات و محافل قرآنی در مساجد مشهد به خصوص مسجد کرامت در چهار راه شهدای مشهد  که خود ایشان امام جماعت آنجا نیز بودند داشتند و خودشان هم با راه اندازی جلسات قرآن آنجا به عنوان یکی از مفسران قرآن این محفل مشهور که هنوزم از معروفترین محافل قرانی کشور است را پایه ریزی کردند.

عضو شورای مرکزی و معاون بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی به لزوم توسعه و افزایش کمی محافل و جلسات قرانی در مشهد اشاره کرد و گفت: در شهر امام هشتم(ع) با توجه به ظرفیت همجواری با امام هشتم(ع) فرصت بسیار خوبی فراهم آمده که محافل قرآنی متعددی در منازل، مساجد و در مراکز فرهنگی مانند کانون های فرهنگی هنری یا تشکل های دیگر شکل بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: جلسات قرآنی اعم از تدبر در قرآن، مفاهیم و تفسیر قرآن در مشهد حرف اول را می‌زند و شخصیت ها و اساتیدی که در بحث تدبر قرآن کار کردند، کتاب ها و جزوه های آن ها در استان های مختلف به وسیله اساتید مختلف که اینجا تربیت شدند تدریس می‌شود. 

نماینده اسبق مشهد تصریح کرد: در رابطه با فرایند انقلاب اسلامی که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموند،انقلاب اسلامی، استقرار نظام اسلامی و تشکیل دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی، در همه اینها تدبر قرآن، به خوبی انجام شده است و درس ها و مباحث در بین مردم و عموم مردم رونق بسیار خوبی می‌گیرد و اینها حاکی از برکات امام هشتم(ع) است.

کد خبر 1781530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha