قرآن زیربنای ایجاد تمدن نوین اسلامی و ظهور است

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: مهمترین سند چهل سال دوم انقلاب اسلامی بیانیه گام دوم انقلاب است که معطوف به ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای ظهور است و زیربنا و لازمه هر دوی این اهداف داشتن جامعه قرآنی است.

به گزارش  خبرگزاری شبستان از مشهد؛ بیست و چهارمین دوره مسابقات بانوان شاغل و خانواده کارکنان ارتش که با مشارکت قریب به ۸۰۰ متسابق، به میزبانی نیروی پدافند هوایی شمال شرق ارتش و پایگاه شکاری شهید حبیبی از ۲۴ شهریور آغاز شده بود، امروز سه شنبه(۲۷ شهریور) با حضور مسئولین نظامی و استانی و همچنین جمع کثیری از جامعه قرآنی مشهد در مجتمع آیه های مشهد به کار خود پایان داد.

شرکت‌کنندگان در مرحله نهایی این دوره از مسابقات قرآن کریم از منتخبان مسابقات در نیروهای پنج‌گانه ارتش جمهوری اسلامی ایران شامل؛ نیروی هوایی، پدافند هوایی، نیروی زمینی، نیروی دریایی و ستاد آجا هستند و در دو بخش خانواده‌های کارکنان آجا و بانوان شاغل در ارتش جمهوری اسلامی ایران به صورت مجزا با هم رقابت کردند. در بخش خانواده‌ها، پنج گروه شامل همسران، فرزندان پسر زیر پانزده سال، فرزندان پسر بالای پانزده سال، دختران زیر پانزده سال و دختران بالای پانزده حضور داشتند.

قرآن زیربنای ایجاد تمدن نوین اسلامی و ظهور است

این دوره از مسابقات در بخش بانوان شاغل آجا ‌در دو مقطع دیپلم و فوق دیپلم برگزار شد و رقابت در رشته‌های حفظ یک جزء، ۳ جزء، ۵ جزء، ۱۰ جزء،۱۵ جزء، ۲۰ جزء، ۲۵ جز و حفظ کل قرآن کریم و همچنین رشته قرائت تحقیق و ترتیل و اذان (ویژه آقایان) بود. همچنین در این دوره رشته جدیدی با عنوان تفسیر جزء ۲۴ قرآن برپایه تفسیر نمونه آیت‌الله مکارم شیرازی ویژه دانشجویان و فرزندان دبیرستانی کارکنان آجا نیز برگزار شد.

جامعه ای می تواند آماده ظهور شود که قرآنی باشد

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی در آیین پایانی این دوره از مسابقات در مشهد اظهار کرد: مهم‌ترین سند چهل سال دوم انقلاب اسلامی بیانیه گام دوم انقلاب بوده که معطوف به ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای ظهور است و زیربنا و لازمه هر دوی این اهداف داشتن جامعه قرآنی است، جامعه ای می تواند آماده ظهور شود که قرآنی باشد.

وی با بیان اینکه چیزی که خانواده بزرگ ارتش باید نشان دهد الگو بودن است، اظهار کرد: جامعه قرآنی، یک الگوی تمام عیار است.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی تصریح کرد: الگو بودن ارتش یعنی داشتن افراد، سبک زندگی و کار قرآنی است و از نظر کیفی خانواده و ارتش قرآنی باید همه چیز آن قرآنی باشد.

قرآن زیربنای ایجاد تمدن نوین اسلامی و ظهور است

مسئولیت جامعه قرآنی درجنگ شناختی دشمن

سرتیپ خلبان مهدی هادیان، جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش نیز در این مراسم با بیان اینکه قرآن کریم منبع بزرگ هدایت انسان‌ها است، گفت: تلاوت قرآن انسان را به خداوند نزدیک‌تر می‌کند و نتیجه انس با قرآن هم‌نشینی با اولیا و بزرگان است.

وی اظهار کرد: در حوزه جنگ ترکیبی و شناختی، همه بویژه فعالان قرآنی، مسوولیت مهمی در حوزه زندگی شخصی و اجتماعی بر عهده دارند.

هدف حفظ یا قرائت قرآنی آمادگی برای ظهور است

حجت‌الاسلام عباس محمدحسنی، رییس سازمان عقیدتی و سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران هم در این آیین گفت: نسبت فضیلت حامل عامل قرآن مانند فضیلت قرآن بر دیگر کتابهاست.

وی افزود: هدف، فقط حفظ، قرائت یا تفسیر قرآن کریم نیست بلکه هدف این است که با ارتباط با قرآن شایستگی پیدا کنیم در جاده ظهور قرار بگیریم و اگر حفظ و تفسیر ما را در جاده ظهور قرار داد یعنی یک چهره قرآنی موفق هستیم.

استقبال ارتشی ها از مسابقات قرآنی

سرهنگ مهدی میدانی، رییس اداره قرآن و عترت و نماز سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در این مراسم با اشاره به استقبال خوب کارکنان و خانواده ها از این مسابقات گفت: در بخش بانوان شاغل، نیروی زمینی با ۸۴۵ امتیاز مقام نخست را کسب کرد. نیروی هوایی با ۴۳۰ امتیاز دوم و ستاد کل ارتش با ۳۵۰ امتیاز سوم شد و نیروی دریایی ارتش با ۱۵۰ و نیروی پدافند هوایی با ۱۳۰ امتیاز در جایگاه چهارم و پنجم قرار گرفتند.

قرآن زیربنای ایجاد تمدن نوین اسلامی و ظهور است

وی افزود: در بخش خانواده کارکنان ارتش که شامل همسران، فرزندان پسر بیشتر و کمتر از ۱۴‌سال و فرزندان دختر ۱۵ و کمتر از ۱۵ سال است در مجموع نیروی زمینی ارتش با چهار هزار و ۳۹۵ امتیاز مقام نخست را کسب کرد.

وی ادامه داد: در این بخش نیروی هوایی با سه هزار و ۱۹۵ امتیاز دوم شد و نیروی پدافند هوایی با هزار و ۷۱۰ امتیاز به مقام سوم دست یافت.

رییس اداره قرآن و عترت سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اظهار کرد: نیروی دریایی ارتش با هزار و ۴۶۵ و ستاد کل ارتش با ۸۲۰ امتیاز رتبه های چهارم و پنجم را به دست آوردند.

کد خبر 1781560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha