گروه‌های مقاومت فلسطین، حمله تروریستی اسرائیل به لبنان را محکوم کردند

گروه‌های مقاومت فلسطین حمله وحشیانه اسرائیل به لبنان را که انفجار سیستم های ارتباطی در لبنان ناشی از هک به وسیله تکنولوژی بی سیم در تعدادی از مناطق لبنان بود، محکوم کردند و بر اعتماد خود به توانایی مقاومت برای انتقام گیری و پاسخ قاطع به رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، گروه‌های مقاومت فلسطین حمله اسرائیل به لبنان را که  انفجار سیستم های ارتباطی در لبنان ناشی از هک به وسیله تکنولوژی بی سیم در تعداد از مناطق لبنان بود، محکوم کردند.

حماس: ما جهاد و فداکاری برادرانمان در حزب الله را می ستاییم

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس»  به شدت حملات تروریستی رژیم صهیونیستی که شهروندان لبنانی را با انفجار وسایل ارتباطی در مناطق مختلف خاک لبنان هدف قرار داد و منجر به مجروح شدن هزاران لبنانی بدون تفکیک نیروهای مقاومت و غیرنظامیان و به شهادت رساندن شماری از آنها شد، محکوم کرد.

حماس معتقد است این حمله جنایتی است که تمام قوانین و منشورها را نقض کرد و دولت اشغالگرصهیونیستی مسئول کامل عواقب این جنایت خطرناک است.

این جنبش در بیانیه خود اعلام کرد: این جنایت در چارچوب حملات همه جانبه رژیم صهیونیستی به منطقه و سیاست استکباری اتخاذ شده توسط دولت اشغالگران و با حمایت آمریکا که پوشش جنایات آن را فراهم می‌کند، انجام شد.

حماس تاکید کرد: این اقدام جنایتکارانه تنها رژیم اشغالگر تروریستی را به سمت شکست و سقوط بیشتر سوق خواهد داد.

جنبش حماس از جهاد و فداکاری برادرانمان در حزب الله و اصرار آنها بر ادامه حمایت از مردم فلسطین در غزه قدردانی کرد و بر همبستگی کامل خود با مردم لبنان و حزب الله تاکید کرد.

حماس تاکید کرد که جنایات اشغالگر فاشیست هرگز اراده مردم آزاده ما را تضعیف نخواهد کرد و اراده مقاومت را در هم نخواهد شکست.

جهاد اسلامی: ما به پاسخ مقاومت اسلامی اطمینان کامل داریم

حرکت جهاد اسلامی فلسطین «عملیات وحشیانه  رژیم صهیونیستی با انفجار دستگاه‌های ارتباطی را جنایت جنگی توصیف کرد که به شمار زیادی از غیرنظامیان در داخل خانه‌هایشان خسارات سنگینی وارد کرد.

این حرکت در بیانیه‌ای توسل دشمن به این گزینه را نشان‌دهنده میزان سرخوردگی و کمبود گزینه‌هایی دانست که اکنون پس از حملاتی که از بیش از یک جبهه برای حمایت از مردم فلسطین دریافت کرده است، در اختیار دارد.

جهاد اسلامی بر اطمینان کامل خود تاکید و اعلام کرد که مقاومت اسلامی قادر است این حمله خائنانه را پاسخ دهد و عواقب آن را به سرعت مهار کند و متناسب با ابعاد جنایت و هدف قرار دادن غیرنظامیان در داخل خانه‌هایشان به‌ویژه خانواده‌های مقاومت پاسخ دهد.

جنبش مجاهدین: ما دولت آمریکا را مسئول مستقیم می دانیم

جنبش مجاهدین فلسطین نیز به جنایت کثیف و غیراخلاقی را که تجهیزات ارتباطی لبنان را هدف قرار داد و منجر به شهادت تعداد زیاد و مجروح شدن هزاران نفر از مردم در لبنان محکوم کرد.

این جنبش این جنایت را بخشی از جنگ جنایتکارانه به رهبری دولت نتانیاهو علیه امت اسلامی با حمایت دولت جنایتکار آمریکا دانست و دولت آمریکا را مسئول مستقیم این جنایت شنیع و تمامی جنایات صهیونیست‌ها دانست.

جنبش مجاهدین تاکید کرد: دشمن در تلاش خود با جنایات بزدلانه و کثیف خود برای شکستن اراده مقاومت در امت اسلامی و یا دلسرد کردن مجاهدین در حزب الله و لبنان از ادامه حمایت از نوار غزه که در معرض فجیع ترین جنایات نسل کشی قرار می گیرند، موفق نخواهد شد.

این جنبش تاکید کرد: دشمن جنایتکار صهیونیستی باید تاوان جنایات فجیع خود علیه مردم و ملت ما را بپردازد.

گردان های الناصر صلاح الدین: تلاش مذبوحانه برای توقف جبهه پشتیبانی

گردان های ناصر صلاح الدین در بیانیه ای جنایت وحشیانه علیه مردم لبنان را که منجر به شهادت و زخمی شدن صدها نفر شد، محکوم کردند.

در این بیانیه آمده است: جنایت هولناک صهیونیست ها نتیجه شکست بزرگ نظامی صهیونیست ها در توقف جبهه حمایت لبنان در جریان نبرد طوفان الاقصی است.

بیانیه گردان های ناصر صلاح الدین بر اعتماد به توانایی برادران مقاومت اسلامی و حزب الله در انتقام گیری و پاسخ به این جنایت شنیع و ادامه حمایت و پشتیبانی از مردم فلسطین و مقاومت آنها، هر چه که از فداکاری باشد، تاکید شده است.

جبهه دموکراتیک: مقاومت تنها با ثبات و عزم بیشتر خواهد شد

جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین این اقدام جنایتکارانه علیه لبنان و لبنانی ها را محکوم و تاکید کرد که این اقدام جنایتکارانه و جنایت جنگی جدید است که محکومیت و پاسخگویی بین المللی را می طلبد.

جبهه دموکراتیک، این جنایت را دلیل آشکار فاشیسم رژیم اشغالگر دانست و تاکید کرد که اگر سکوت بین المللی و حمایت مفتضحانه آمریکا و ناتو از سیاست و کشتارهای مستمر آن در فلسطین، لبنان و منطقه نبود جرأت ارتکاب آن را نداشت.

این جبهه اعلام کرد: رژیم صهیونیستی پس از اینکه در تحقق اهداف خود در حمله به غزه ناکام ماند، برای شعله ور کردن جنگ در منطقه تلاش کرد.

جبهه دموکراتیک معتقد است که این حمله تنها باعث افزایش مقاومت در لبنان با استواری و عزم راسخ برای ادامه حمایت از مردم فلسطین به اشکال مختلف خواهد شد.

این کشور بر اعتماد خود به توانایی مقاومت در مقابله با این حمله که نشان‌دهنده شکست اشغالگران در ضربه زدن به مقاومت است، تاکید و اعلام کرد: که این کشتارها هرگز مقاومت را ادامه و مقابله با اشغالگران اسرائیل منصرف نخواهد کرد.

جبهه مردمی: ما از توانایی مقاومت برای پاسخ قاطع مطمئن هستیم

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین در بیانیه ای این حملات کثیف را تلاشی جدید برای بهم ریختن وضعیت امنیتی لبنان و بی ثبات کردن این کشور دانست.

این جبهه در بیانیه‌ای اعلام کرد: این تشدید تنش‌های صهیونیستی با هماهنگی آشکار با آمریکا و قدرت‌های غربی انجام می‌شود؛ هدف آن ضربه زدن به داخل لبنان و تلاش برای تضعیف مقاومت است که بارها توانایی خود را در مقابله با حوادث خطرناک ثابت کرده است.

این جبهه بر حمایت و همبستگی کامل خود با لبنان و مقاومت تاکید کرد و برای مجروحان آرزوی بهبودی عاجل کرد.

جبهه مردمی بر یقین خود به توانایی مقاومت در پاسخ محکم که نشان دهنده انسجام و استحکام آن است، و اعلام کرد که این عملیات هرکز مقاومت در لبنان را از ادامه حمایت خود از مقاومت در غزه در نبرد ادامه دار علیه اشغالگران منصرف نخواهد کرد.

این جبهه در پایان بیانیه خود تاکید کرد: تهدیدهای مکرر اسرائیل مبنی بر حمله گسترده به لبنان تنها با پایداری و مقاومت بیشتر مواجه خواهد شد.

در این بیانیه آمده است: مردم لبنان و نیروهای مقاومت بارها ثابت کرده‌اند که قادر به به شکست دادن هرگونه برنامه و نقشه ای که آنها هدف قرار می دهد.

برغوثی: نتانیاهو شکست خواهد خورد

مصطفی برغوثی، دبیرکل ابتکار ملی فلسطین، این حمله جنایتکارانه را اقدامی تروریستی دانست که به غیرنظامیان بی گناه آسیب رساند و نشان دهنده اجرای توطئه نتانیاهو و دولت فاشیستی او برای آغاز جنگی همه جانبه علیه لبنان و کشاندن منطقه به جنگ منطقه ای و جلوگیری از رسیدن به توافق برای توقف جنگ نسل کشی در نوار غزه است.

برغوتی با تاکید بر اینکه اگر حمایت مطلق آمریکا و سکوت غرب نبود، نتانیاهو جرات انجام این همه جنایت را نداشت، تاکید کرد: در مقابل ایستادگی و مقاومت مردم منطقه به ویژه لبنان و فلسطین شکست می خورد. نقشه هایش نیز شکست خواهد خوردهمانگونه که توطئه های پیشین متجاوزگران شکسته شد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دستور افتتاح بیمارستان های فلسطینی در لبنان را صادر کرد

اشرف دابور، سفیر فلسطین در لبنان گفت: با دستور محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، تمامی بیمارستان‌های فلسطینی در لبنان باز شد و تمامی تیم‌های پزشکی، اعم از وابسته به هلال احمر فلسطین و یا حاضران در اردوگاه‌ها برای پذیرایی از مجروحان و حمایت و کمک رسانی به آنها بسیج شدند

کد خبر 1781631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha