دفاع مقدس «ما می‌توانیم» را یادمان داد

معاون هماهنگ‌کننده بسیج با بیان اینکه علت پیشرفت ما در حوزه تجهیزات نظامی به دلیل جامعیت در نگاه یعنی دیدن مردم و انقلاب است، گفت: اگر این نگاه در سایر بخشها اقتصاد حاکم شود قطعا ما موفق می‌شویم، تلاش برای عزت مردم رهاورد دفاع مقدس است.

سردار حسین معروفی، معاون هماهنگ‌کننده بسیج در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد ویژگی‌های بارز رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس بیان کرد: بزرگترین ویژگی فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس عبور از خود و خود را ندیدن بود، یعنی فرماندهان ما اول، خود در جنگ  پیش قدم بودند و می رفتند و نمی ایستادند و بگویند بیاید این همان در راه خدا در جان دادن سبقت گرفتن است.

وی افزود: این امر در ایمان  واقعی عملی می شود و اگر توکل و توسل واقعی در انسان نباشد انسان نمی تواند از خود عبور کند، اعتقاد به خدا در حسن ظن به خدا است یعن وعده های الهی را باور داشتند و مقابل هیچ کس سر خم نکردن و این رفتار در فرماندهان و رزمندگان حاکم بود.

سردار معروفی اظهار کرد:حقیقت دفاع مقدس این بود که ما  دانش آموز دفاع مقدس بودیم و امام راحل ما را تربیت کرد و رزمندگان برای حقیقت دین از خود گذشتند.

وی در مورد تاثیر دفاع مقدس در پیشرفت نظامی کشور، گفت: آن چیزی که در حوزه دفاعی و امنیتی از بازدارندگی جمهوری اسلامی امروز داریم از پهپاد و تجهیزات موشکی همگی بواسطه دفاع مقدس است یعنی ما در دفاع مقدس نیاز موشکی را احساس کردیم و امروز موشک نقطه‌زن تولید کرده ایم. تجهیزات نظامی امروز جمهوری اسلامی در دریا همان نیاز دفاع مقدس بود که بدون کوچکترین نگاه سیاسی تولید شده است در آن دوران ما می توانیم را یاد گرفتیم.

معاون هماهنگ کننده بسیج در مورد پیشرفت در حوزه نظامی تأکید کرد: علت پیشرفت ما در حوزه تجهیزات نظامی به دلیل جامعیت در نگاه است که در انقلاب و مردم خلاصه می شود و نه چشم داشتن به این طرف و آن طرف. اگر این نگاه در سایر بخش ها مثل اقتصادی حاکم شود قطعا ما موفق می شویم؛ مردم را دیدن ارمغان دفاع مقدس است یعنی انقلاب و مردم را دیدن و خود را ندیدن و تلاش برای بزرگی و عزت مردم، این نگاه موانع و مشکلات را حل و وحدت ایجاد و تولید قدرت می کند.

وی در مورد نفوذ ژئوپلتیکی ایران در منطقه به عنوان یکی از دستاوردهای دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: اربعین بستری است که شهدا در دوران دفاع مقدس ایجاد کردند و مقاومت امروز جهان اسلام برگرفته از اندیشه امامین انقلاب و ملت بزرگ ایران است، ما در اربعین شهدا را حاضر و ناظر می بینیم. اربعین بستر ظهور است در این جامعه شیعه و سنی و حتی غیرمسلمان نیز حضور دارد و این  افتخار ما است.

کد خبر 1781782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha