ارتش آماده همکاری برای ساخت فیلم و سریال‌های دفاع مقدسی است

امیردریادار سیاری با تاکید بر نقش هنر در انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان گفت: ارتش آماده همکاری با هنرمندان در ساخت فیلم و سریال های دفاع مقدس است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان امیردریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش در اختتامیه ششمین نمایشگاه کتاب صلح و دفاع با گرامیداشت هفته وحدت و هفته دفاع مقدس و درود بر امام و شهدا گفت:  دفاع از تمامیت ارضی، حفظ استقلال و نظام جمهوری اسلامی از وظایف  و ارکان ارتش است.

وی با بیان اینکه تمام کسانی که در نیروهای مسلح جای می گیرند به معنای واقعی سرباز هستند، اظهار کرد: سربازان به معنای عام به رگهای نیروهای مسلح تزریق می شوند و این انرژی نیروهای جوان سرباز است که چرخ نیروهای مسلح را حرکت می دهد و موجب شادابی و روحیه سلحشوری می شود.


معاون هماهنگ کننده ارتش تصریح کرد: این جوان است  که شادابی و نشاط می دهد و سینه جلوی گلوله دشمن سپر می کند و روحیه و توانمندی نیروهای مسلح را بالا می برد، هر قدر توان دفاعی کشور بالا برود توان بازدارندگی کشور بالا می رود  و باید توان بازدارندگی ما آنقدر بالا برود که هیچ کس جرات تعدی نداشته باشد و وقتی کسی جرات تعرض نداشته باشد یعنی صلح برقرار است.

دریادار سیاری یادآور شد: ما در طول تاریخ به هیچ کشوری تجاوز نکردیم بلکه همیشه دفاع کردیم و دشمن به مقدسات و سرزمین ما تجاوز کرد، مشکل ما با عراق در موضوع اروند حل شده اما آن‌ها گفتند ما سه روزه خرمشهر و یک هفته ای تهران را می گیریم. دشمن همیشه به دنبال تسلط بر سواحل خوزستان بود و از اهداف اصلی آنها بود اما ما ۸ سال جنگیدیم و پیروز شدیم.

وی ادامه داد: به پشتوانه همان مردم آزاده و صلح طلب امام (ره) فرمودند: اگر ۲۰ سال هم به طول انجامد ما در مقابل دشمن می ایستیم و این همان روحیه سلحشوری و دفاع جوانان نیروهای مسلح است.

وی گفت: در اول جنگ توان دفاعی ارتش جمهوری به عنوان تنها سازمان دفاعی ضعیف شده بود  و به همین دلیل سربازان سال ۵۶ که خدمت خود را گذرانده بودند احضار شدند و ارتش برای دفاع از کشور شکل گرفت و همت بزرگی کردند؛ اما کجای دنیا چنین همتی سراغ دارید؟ در ارتش ۲ میلیون ۵۰۰ سرباز آموزش دیده را به جبهه اعزام و قریب به ۴۰ هزار شهید تقدیم انقلاب کردیم و دشمن را آنقدر محکم به زمین زدیم که دشمن دیگر از جا بلند نشد.


وی با اشاره به سلحشوری و فداکاری شهدای دفاع مقدس  اظهارکرد: شهید خلعتبری گفت:" اگر ذره‌ای از خاک کشورم به پوتین دشمن بچسبد با خونم آن را پاک می کنم" و این همان غیرت و جوانمردی نیروهای مسلح است که باید در این باره فیلم و سریال ساخت و به نسل جوان انتقال داد. مهم این است که ما چگونه این ارزش‌ها را به نسلی که اهل اینترنت و … منتقل کنیم آیا بهترین راه هنر نیست؟ و ما چقدر هنرمند شهید داریم، بهترین راه به فرموده رهبر انقلاب "هنر" است.

وی گفت: جایگاه کسانی که می خواهند این  ارزش‌ها را انتقال دهند بسیار رفیع است و ارتش جمهوری اسلامی در این مسیر آمادگی دارد تا در خدمت هنرمندان باشد و از راه هنر اقتدار کشور را افزایش و به صلح پایدار برسیم.

کد خبر 1781802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha