خوانش اشعار ابن حسام در مدارس خراسان جنوبی آغاز می‌شود

حسینی با اشاره به اینکه سال گذشته ابن حسام‌خوانی را در کتابخانه‌های خراسان‌جنوبی آغاز شد، گفت: در برنامه داریم که این کار و معرفی جایگاه این حسام خوسفی در مدارس هم صورت بگیرد.

به‌ گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سید علی حسینی شامگاه (۲۸ شهریور) در حاشیه اختتامیه جشنواره ملی شعر آیینی ابن حسام خوسفی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سالیان گذشته با همکاری جهاد دانشگاهی جشنواره منطقه‌ای ابن حسام خوسفی را برگزار کردیم و سال گذشته با توجه به استقبال خوبی که از این جشنواره در هفته فرهنگی خوسف اتفاق افتاد امسال این جشنواره ملی برگزار شد ‌که میزان آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی بیان کرد: کنگره ملی ابن حسام خوسفی از تهران در سال گذشته آغاز شده و اختتامیه آن ۲۸ آبان ماه در استان خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

فرماندار خوسف با اشاره به اینکه همایش ابن حسام خوسفی با محوریت دانشگاه بیرجند در حال برگزاری است و تاکنون آثار متفاوتی واصل شده، افزود: تا حدودی معرفی ابن حسام خوسفی اتفاق افتاد است و از سال گذشته ابن حسام‌خوانی را در کتابخانه‌ها شروع کردیم و در برنامه داریم که این کار و معرفی جایگاه این حسام خوسفی در مدارس هم صورت بگیرد.

حسینی عنوان کرد: در سالیان گذشته یک غفلت جدی نسبت به شخصیت و جایگاه ابن حسام خوسفی در سطح استانی و ملی صورت گرفته است که با اقدامات مختلف تلاش می‌کنیم این بی‌توجهی کاسته شود.

وی گفت: با توجه به اینکه حضور مردم در این جشنواره‌ها ایجاد شده حتماً جایگاه این شاعر و مفاخر زنده خواهد بود.

کد خبر 1781804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha