رشد ۵۶ درصدی توسعه زیرساخت های سینمایی در جنوب کرمان

محمد خزاعی گفت: در دولت سیزدهم با توجه به قولی که به مردم مبنی بر اجرای عدالت فرهنگی داده بودیم زیرساخت های سینمایی افزایش پیدا کرد و در سال جاری شاهد رشد و توسعه ۵۶ درصدی زیرساخت های سینمایی جنوب کرمان هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، محمد خزاعی در آیین افتتاح سینما صدر رودبار جنوب، گفت: اگر پیگیری های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان نبود سه سالن سینما در جنوب کرمان به بهره برداری نمی رسید.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: توسعه زیرساخت های فرهنگی و هنری در دستور کار دولت سیزدهم بود و شهید جمهور همواره تاکید ویژه ای داشتند تا مناطقی که به لحاظ زیرساخت های فرهنگی و هنری کمتر توسعه یافته و کم برخوردار هستند مورد توجه جدی قرار گیرند.
وی با بیان اینکه در دولت چهاردهم هم قطعا مسیر شهید رییسی ادامه خواهد یافت، ابراز کرد: ماه گذشته ۹ سالن سینمایی در استان سیستان و بلوچستان افتتاح شد و از آنجایی که هدف دولت ها در نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت به مردم است راه شهید جمهور تداوم خواهد یافت.
خزاعی اظهار کرد: یکی از خواسته های هنرمندان جنوب کرمان تاسیس دفتر انجمن سینمای ایران در جنوب بود مجوزهای لازم صادر شده است و چنانچه مکانی به احداث این سینما اختصاص یابد تجهیزات ارسال خواهد شد تا هنرمندان عرصه فیلم سازی در جنوب کرمان بتوانند به آسانی فیلم کوتاه تولید کنند.
رییس سازمان سینمایی کشور ادامه داد: آثار هنرمندان جنوب کرمان گواه بر این است که در این منطقه مستندسازان و هنرمندان خوبی در عرصه فیلم سازی داریم و تاکنون آثار این هنرمندان با موضوع حیات وحش و طبیعت و داستانی در جشنواره های متعدد در کشور درخشیده اند.
وی با بیان اینکه در دولت شهید جمهور به دنبال تحقق شعار عدالت فرهنگی بودیم، عنوان کرد: مردم جنوب کرمان مردمی ولایتمدار هستند و همواره ثابت کردند که پای نظام مقدس جمهوری اسلامی و پیشرفت کشور هستند و حق آنها برخورداری از سالن های استاندارد سینمایی با تجهیزات کامل است.
خزاعی جشن مهر سینمای ایران را یکی از بزرگترین رویدادهای سینمایی کشور دانست و افزود: این رویداد فرصتی است تا هنرمندان توانمندی های خود را مهک بزنند.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به این باور که باید عدالت فرهنگی محقق شود بنابراین امکانات سینمایی را به شهرستان ها بردیم و امروز شرایط استان ها به لحاظ برخورداری از امکانات و تجهیزات سینمایی بسیار مطلوب تر نسبت به گذشته است.
وی یادآور شد: در دولت سیزدهم با توجه به قولی که به مردم مبنی بر اجرای عدالت فرهنگی داده بودیم زیرساخت های سینمایی افزایش پیدا کرد و در سال جاری شاهد رشد و توسعه ۵۶ درصدی زیرساخت های سینمایی جنوب کرمان هستیم.
خزاعی با بیان اینکه اعتقاد به توسعه زیرساخت های سینمایی در دولت سیزدهم داشتیم، گفت: در حال حاضر قریب ۹۰۰ سالن سینمایی در سطح کشور راه اندازی شده است.
رییس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: افتتاح سالن های سینمایی در مناطق کم برخوردار و توسعه نیافته با استقبال خیلی خوب مردم مواجه شده و اقتصاد خوبی را برای سینمای ایران رقم زده است.

کد خبر 1781830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha