این کانون مسجدی زیرساخت‌های ۵ روستا را تأمین می‌کند

روستای دنگیزک واقع در نظرآباد امکان‌های زیرساختی اعم از شبکه برق، شبکه بهداشت، بهیاری، اداره پست بانک و ... را برای ۵ روستای مجاور خود فراهم ساخته است؛ اما بیش از این فعالیت کانون فرهنگی هنری آسمان در مسجدجامع دنگیزک است که جریان سازی فرهنگی را در وسعت روستاهای همجوار فراهم کرده است.

خبرگزاری شبستان – البرز؛ فاطمه دانایی: شهرستان نظرآباد در گستردگی جغرافیایی خود از کانون های فرهنگی هنری شاخصی بهره مند است که یکی از آنها کانون فرهنگی هنری آسمان واقع در مسجد جامع روستای دنگیزک است.

روستایی که به واسطه اهتمام اهالی مسجد، شورای فرهنگی روستا، هیئت امناء مسجد، قرارگاه فرهنگی و تربیتی محبان الزهرا(س) توانسته است ویژه برنامه های فرهنگی متنوعی را برنامه ریزی، هدایت و اجرا کند.

روستای دنگیزک واقع در نظرآباد امکان های زیرساختی اعم از شبکه برق، شبکه بهداشت، بهیاری، اداره پست بانک و ... را برای ۵ روستای مجاور خود فراهم ساخته است و همین امر بستری برای رشد و شکوفایی این روستا و در فرآیند بالاتر شرایطی که در آینده این روستا به شهرک تغییر کند را فراهم ساخته است.

برنامه ریزی فرهنگی برای کودکان با رویکرد قرآنی

خودشکوفایی کودکان برای فردای بهتر با بهره مندی از آیات قرآن در قالب خاستگاه مسجد گامی هست که راه های تربیتی را هموار می کند و در این مسیر کانون فرهنگی هنری آسمان پیشگام حرکتی جریان ساز است.

کانون مسجدجامع روستای دنگیزک ۵ روستای همجوار را تحت حمایت دارد

به واقع مکتب اسلام داشته هایی دارد که در مسیر کمالات انسانی هدایت گر و چراغ راه است؛ اهل این مکتب معتقد هستند که دنیا مزرعه آخرت است و زندگی ما در دنیای بعدی محصول تلاش ما در این دنیا است.

کانون مسجدجامع روستای دنگیزک ۵ روستای همجوار را تحت حمایت دارد

نادر صفرخوانی در جریان روند فعالیت های کانون فرهنگی هنری آسمان به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: دغدغه برنامه ها و فعالیت های فرهنگی هنری یکی از شاخص های راه اندازی کانون فرهنگی هنری آسمان در مسجد جامع روستای دنگیزک است که در جریان فعالیت های خود نسبت به قرآن کریم بیش از دیگر فعالیت ها برنامه ریزی دارد. 

مدیر کانون فرهنگی هنری آسمان واقع در دنگیزک افزود: سرمایه گذاری و اندیشه پروری برای کودکان و نوجوانان در سایه سار مسجد بستری را ایجاد کرده است که در جریان فعالیت خود نیازهای فرهنگی کودکان و نوجوانان ۵ روستای مجاور را فراهم کند. 

کانون مسجدجامع روستای دنگیزک ۵ روستای همجوار را تحت حمایت دارد

وی با بیان این مطلب که اعتقاد به فعالیت فرهنگی و معرفتی برای رضای خدا ملاک عملکرد فعالان بچه های این مسجد است تصریح کرد: نقش های متعددی برای هر یک از مومنان و مومنین تعریف شده است که براساس آن می توان انتظار عملکردهای کلان محور فرهنگی داشت. 

بیمه زنان روستایی و عشایر

یکی از قابلیت های کانون فرهنگی هنری مسجد جامع روستای دنگیزک توجه به موضوع های رفاهی و خدماتی به مردم است. متناسب با روستایی بودن منطقه و برپایی عشایر در جوار روستاهای اطراف، این کانون مسجد طرح بیمه زنان روستایی و عشایر را در برنامه خود قرار داده است و با ارائه خدمت به زنان روستایی و عشایر گامی در مسیر جلب حمایت های مردمی برداشته است. 

کانون مسجدجامع روستای دنگیزک ۵ روستای همجوار را تحت حمایت دارد

برپایی سفره های صلوات ویژه بانوان خانه دار با هدف ارائه برنامه فرهنگی برای مادران و تبیین جایگاه نقش زن در خانواده از دیگر فعالیت های این کانون مسجد روستایی است.

کانون مسجدجامع روستای دنگیزک ۵ روستای همجوار را تحت حمایت دارد

اجرای آیین تعزیه خوانی به مناسبت میلاد حضرت محمد(ص) و امام صادق(ع)

اجرای آیین تعزیه خوانی با حضور اساتید و هنرمندان شاخص تعزیه از جمله برنامه های فرهنگی هنری است که با محوریت مسجد جامع روستا برپا می شود. براساس این گزارش، مسجد جامع دنگیزک نظرآباد پنجشنبه ۲۹ شهریور میزبان این گروه پس از نماز مغرب و عشاء است. 

مرکزیت مسجد جامع دنگیزک و فعالیت کانون فرهنگی هنری آسمان به نوبه خود توانسته است نیازهای منطقه را پاسخگو باشد و در این میان ویژه برنامه های فرهنگی بیش از دیگر فعالیت ها شاخص است.

کد خبر 1781850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha