قرآن، محور وحدت و انسجام امت اسلامی است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) گفت: قرآن باید محور وحدت باشد چرا که فهم و تفسیر قرآن کریم، در بین شیعه و سنی، یکی از کارهای زمینه ساز و لازم قبل ظهور برای تشکیل تمدن اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت السلام والمسلمین برهان باقری، صبح امروز پنجشنبه(۲۹ شهریورماه) در اولین دوره تربیت مربی حفظ تصویری قران کریم که با حضور ۲۰۰ نفر از خواهران و برادران قرآنی کشور در مجتمع حضرت مهدی(عج) مشهد برگزار شد اظهار کرد: براساس آیات قرآن بر تمام مسلمانان واجب است به ریسمان الهی چنگ بزنند، و امت اسلامی حق تفرقه ندارد؛ زیرا طبق نص صریح قرآن و دستورات ائمه اطهار(ع) تفرقه حرام است.

وحدت لازمه ظهور

وی با اشاره به احادیثی از توصیه امام حسن عسگری(ع) به شیعیان در خودسازی و وحدت در زمان غیبت عنوان کرد: اگر دیدید همسایه اهل سنت شما از دنیا رفت به تشیع او بروید یا اگر بیمار بود به دیدارش بروید، چراکه وحدت باعث انسجام امت اسلامی است.

قرآن، محور وحدت و انسجام امت اسلامی است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) گفت: تا زمانیکه امت اسلامی وحدت نداشته باشد ظهور تحقق نمی یابد، چراکه زمانی ظهور تحقق خواهد یافت که جوامع شیعی و سنی به هم نزدیک شوند.

شیعیان باید زینت اهل بیت(ع) باشند

حجت السلام باقری ادامه داد: جامعه شیعه باید به گونه ای عمل کند که زینت اهل بیت(ع) باشند، عملکرد جامعه شیعه باید مبین دین مداری و حرکت در راستای دین باشد.

وی افزود: بعضی می گویند مردم غزه اهل سنت هستند؛ اما همه کسانی که کمک می کنند شیعه هستند، حضور اهل سنت کمرنگ تر است؛ حضور ما باید جوری باشد که اهل سنت به ما نزدیک شوند، زمانیکه فرقه های مختلف در کنار هم قرار گرفتند آن زمان فرج نزدیک است، محور وحدت اعتصام به خدا و ریسمان الهی نیز قران کریم است.

قرآن، محور وحدت و انسجام امت اسلامی است

 قرآن محور وحدت است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) گفت: قرآن باید محور وحدت باشد چرا که این وحدت، شایعات و شبهات را از بین می برد، به فرموده رهبر فرزانه ما؛ این انقلاب زمینه ساز ظهور است.

وی در خصوص جایگاه قرآن در ظهور امام زمان(عج) عنوان کرد: فهم و تفسیر قرآن کریم، در بین شیعه و سنی، یکی از کارهای زمینه ساز قبل ظهور و تشکیل تمدن اسلامی است  که یکی از راهبردهای امامین انقلاب بوده ویکی از سیاست های اجرایی برای تدوین برنامه ها در هفته وحدت نیز می باشد.

کد خبر 1781863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha