جوانی جمعیت، زمینه‌ساز آرمان پیامبر(ص) در تحقق حق و عدالت

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان اینکه تلاش در جهت افزایش جمعیت مسلمین، مطالبه جدی پیامبر اکرم(ص) از ماست گفت: تلاش در جهت افزایش جمعیت مسلمین، مطالبه جدی پیامبر اکرم(ص) از ماست.

حجت الاسلام دکتر محمد ملک‌زاده در گفتگو با خبرگزاری شبستان دراستان قم با اشاره به این که نیم نگاهی به تعالیم نورانی اسلام، اهمیت ازدواج و به تبع آن فرزندآوری در جامعه اسلامی را متذکر می شود، گفت: اساساً فرزندآوری، تکثیر نسل و افزایش جمعیت، مطلوبیت قابل توجهی از منظر آموزه‌های دینی ما دارد به این خاطر که به هر حال افزایش موالید، زمینه‌ساز تحقق آرمان دین خدا و پیامبر اکرم(ص) در راستای تحقق حق و عدل در کره خاکی می شود.

وی با اشاره به این که در آیات متعددی از قرآن مجید، خدای متعال از فرزند به‌عنوان یک نعمت الهی یاد می‌کند، گفت: حدیث معروفی از پیامبر اعظم(ص) وجود دارد که حضرت می فرمایند: "ازدواج کنید تا صاحب فرزند شوید و نسل شما زیاد شود. من در روز قیامت به زیادی افراد امتم – حتی به فرزند سقط شده – بر امت های دیگر مباهات می کنم."

عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم همچنین افزود: از جابر بن عبدالله انصاری نقل شده که: می گوید:" نزد پیامبر بودیم که فرمود: بهترین زنان شما زن فرزندآور، بامحبت و باعفت، گرامی در میان خانواده، متواضع در مقابل شوهر، آرایش‌کننده برای شوهر و خودنگهدار در مقابل غیر اوست."

وی بیان داشت: در حدیثی از امام کاظم(ع) داریم که ایشان سعادتمندی مرد را به این می‌داند که نمیرد تا فرزند خود را به‌عنوان جانشین خود در دنیا ببیند.

ملک زاده افزود: همه این ها نشان می دهد که یکی از مطالبات جدی رسول‌الله(ص) و دیگر حضرات معصومین(ع) از ما تلاش در جهت افزایش جمعیت مسلمین است و در این راستا هم مردم و هم مسئولان وظیفه دارند که زمینه و شرایط تحقق این مهم را فراهم نمایند.

کد خبر 1781876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha