هم‌افزاییِ سیاسی و اقتصادی باعث پیشرفت امت اسلام می‌شود

شیخ علی خطیب در افتتاحیه سی و هشتمین کنفرانس وحدت، طی سخنانی اظهار کرد: باید بپذیریم اصل هم‌افزایی سیاسی و اقتصادی موجب پیشرفت امت اسلامی خواهد شد.

به گزارش گروه دین و اندیشه خبرگزاری شبستان: شیخ علی الخطیب، صبح امروز پنج‌شنبه ۲۹ شهریور در آیین افتتاحیه سی و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی که به همت مجمع تقریب مذاهب اسلامی در سالن اجلاس سران برگزار شد، وحدت را موجب عزت اسلام و مسلمانان عنوان کرد.

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان با اشاره به تلاش ‌های ارزنده جمهوری اسلامی ایران در راستای وحدت اسلامی از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) و پس از ایشان امام خامنه‌ای، تصریح کرد: جهان امروز شاهد جنایت نسل‌کشی و اخراج اجباری مردم فلسطین در سایه حمایت کشورهای غربی و بی‌تفاوتی کشورهای اسلامی است.

شیخ علی خطیب با تاکید بر این که وحدت مسلمانان ارتباطی با سیاست حکومت‌ها نداشته و براساس دستور خداوند است، به نقش رهنمودهای علمای اسلامی و تلاش‌های مجمع تقریب از زمان آیت الله محمد علی تسخیری تا کنون برای ایجاد همکاری میان کشورهای اسلامی و نزدیک کردن مسلمانان اشاره کرد.  

وی با بیان این که برخی سیاست‌ها مانعی در برابر تلاش‌ها برای ایجاد تقریب هستند، گفت: باید بپذیریم اصل هم‌افزایی سیاسی و اقتصادی موجب پیشرفت امت اسلامی خواهد شد.

وی برضرورت تعامل مسلمانان با یکدیگر براساس اسلام تاکیدکرد و افزود: این امر موجب تحکیم پیوند عقیدتی ملت‌های مسلمان خواهد شد.

گفتنی است، بخش حضوری سی و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی از امروز پنج‌شنبه با شعار «همکاری اسلامی برای دستیابی به ارزش‌های مشترک با تاکید بر مسئله فلسطین» در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی آغاز شده و تا جمعه (۳۱ شهریورماه) ادامه دارد.
 

کد خبر 1781879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha