جوامع بین المللی از نسل کشی فلسطینیان جلوگیری کنند

شیخ عبدالعزیز سرحان در افتتاحیه سی و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی گفت: جامعه بین الملل در زمینه جنایات اسرائیل از سیاست یک بام و دوهوا استفاده می کند. لذا ما از همه جوامع بین المللی می خواهیم که جلوی نسل کشی فلسطینیان را گرفته و اسرائیل را مجبور به توقف جنگ و گردن نهادن به مقررات بین المللی کنند.

به گزارش گروه دین و اندیشه خبرگزاری شبستان: شیخ عبدالعزیز سرحان، مشاور دبیرکل اتحادیه جهان اسلام از عربستان سعودی، صبح پنجشنبه ۲۹ شهریور در مراسم افتتاحیه سی و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی ضمن ابلاغ سلام دبیرکل اتحادیه جهان اسلام به مسئولان جمهوری اسلامی ایران و شرکت کنندگان کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی و آرزوی موفقیت برای این کنفرانس اظهار کرد: خداوند ما را مفتخر کرده است که به دین اسلام بگرویم و یکی از اعضای امت اسلامی باشیم چرا که دین اسلام تمدن اسلامی را به عنوان الگویی برای آبادانی دنیا ارائه داده است.
 
وی افزود: این مسئله در بین ملت های مختلف نمود پیدا کرده و ما مسلمانان در همه جوامع در پیروی از فرمان خدا یعنی «انما المؤمنون اخوة فأصلحوا بین اخویکم» دست به دست هم داده ایم؛ بر این اساس باید به ریسمان الهی چنگ زنیم و وحدت داشته باشیم.
 
سرحان با بیان اینکه اتحادیه جهان اسلام که مقر آن در مکه مکرمه است، همه مسلمانان را به تقریب و وحدت و نشر و گسترش وحدت اسلامی فرا می خواند تا امت اسلامی بتواند رسالت تمدنی خود را به جهانیان اعلام کند. این مسئله محقق نمی شود مگر با همکاری و مصالحه بین مسلمانان.
 
وی با تأکید بر اینکه همه مسلمانان باید پیرو ارزش های مبتنی بر گفت وگوی اسلامی باشند گفت: اتحادیه جهان اسلام سندی با عنوان ایجاد پل بین مذاهب اسلامی را ارائه داده است که مسلمانانی با گرایش های مختلف از کنار کعبه معظمه این سند را دریافت کردند.
 
شیخ سرحان با اشاره به اینکه باید برای گسترش وحدت احترام متقابل میان مسلمانان وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: مسلمانان هرچقدر هم اختلاف نظر داشته باشند اما در اصول و مبانی اشتراک دارند.
 
وی با اشاره به رویدادهای اسفناک اخیر در فلسطین و غزه که بر پیشانی بشریت عرق شرم نشانده است، گفت: جامعه بین الملل در این زمینه از سیاست یک بام و دوهوا استفاده می کند. لذا ما از همه جوامع بین المللی می خواهیم که جلوی نسل کشی فلسطینیان را گرفته و اسرائیل را مجبور به توقف جنگ و گردن نهادن به مقررات بین المللی کنند و تلاش کنند که حقوق مشروع ملت فلسطین به آنها بازگردانده شود.
 
عبدالعزیز سرحان در پایان از جمهوری اسلامی ایران و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برای برگزاری این کنفرانس تشکر و قدردانی کرد.
 

کد خبر 1781881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha