دولت وفاق ملی را شفاف تعریف کند

آیت الله کعبی گفت: تعریف دقیق وفاق ملی از سوی دولت باید مشخص شود و این وفاق باید در چارچوب منافع ملی و اصول اسلامی صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، آیت‌الله عباس کعبی عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره بر حفظ وحدت و انسجام داخلی کشور گفت: عبور از مشکلات کنونی نیازمند وفاق ملی و هم‌افزایی دولت و ملت است.

 وی شعار وفاق ملی را مثبت ارزیابی کرد، اما خواستار شفافیت و تعریف دقیق آن از سوی دولت شد و افزود: دولت باید مرزها و چالش‌های مرتبط با وفاق ملی را مشخص کند تا از کشمکش‌های بیهوده که به ضعف کشور منجر می‌شود، جلوگیری شود.این وفاق باید در چارچوب منافع ملی و اصول اسلامی صورت گیرد و نباید در راستای منافع گروهی و جناحی تعریف شود.

کعبی بر اهمیت حفظ هویت دینی و انقلابی کشور تأکید کرد و گفت: تنوع و تکثر فرهنگی و سیاسی باید مورد احترام قرار گیرد، اما این تنوع نباید به ضرر وحدت ملی باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، وفاق ملی را یکی از مهم‌ترین نیازهای کشور در شرایط کنونی دانست و گفت: وفاق ملی واقعی با توجه‌به اسناد بالادستی و قانون‌مداری امکان‌پذیر است.

وی تأکید بر اینکه دولت باید به تقویت مشارکت مردم بپردازد عنوان کرد: انتظار مردم از دولت، بهبود عملکرد و کارایی ملی است و وفاق ملی می‌تواند به تحقق این هدف کمک کند. کشمکش‌های داخلی و مجادلات بی‌ثمر تنها به تضعیف کشور منجر می‌شود.

کعبی، وفاق ملی را راهی برای حفظ سرمایه‌های اجتماعی کشور دانست و گفت: برای پیشرفت، عدالت و تقویت اقتدار ملی، دولت باید به وفاق ملی واقعی پایبند باشد.

وی تصریح کرد: در مقابل دشمنان خارجی، دولت و ملت باید در یک صف واحد قرار گیرند و از هرگونه اختلاف و چنددستگی خودداری کنند. این اتحاد می‌تواند به تقویت موقعیت کشور در برابر تهدیدات خارجی کمک کند.

کد خبر 1781922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha