وصیت‌نامه‌های شهدا منبع معارف برای انتقال به نسل جوان است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان با اشاره به اهمیت وصایای شهدا در نگهداری ارزش‌های دفاع مقدس گفت: امروز اگر ایران اسلامی با قدرت ایستاده است برگرفته از مقاومت و ایثار دفاع مقدس است. 

به گزارش خبرگزاری شبستان از اصفهان، محمد انصاری‌پور، سرپرست اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان با بیان اینکه تنها پیامبری که از معجزه آن امتشان می‌توانند استفاده کنند حضرت محمد رسول الله است اظهار داشت: قرآن کریم معجزه الهی است که پیامبر می‌توانند از آن استفاده کنند ، پیامبری که بر مبنای آیه قرآن دارای خلق عظیم است.

 وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی ایران بر اساس اخلاق اسلامی و آموزه‌های اسلامی صورت گرفته است خاطر نشان کرد: امروز اگر ایران اسلامی با قدرت ایستاده است برگرفته از مقاومت و ایثار دفاع مقدس است. 

انصاری پور افزود: ۵۰ برنامه فرهنگی در هفته مقدس برگزار می‌شود از جمله برنامه میهمانی لاله‌ها در  هزار و چهارصدو و ۴۲ گلستان شهدای سراسر استان، رونمایی از ۲۶ مستند تلویزیون از خاطرات طنز به عنوان لبخند گل، رونمایی از ۲۰۰ نماهنگ از مناجات نامه و وصایای شهدا، رونمایی و آغاز مسابقه ملی کتابخوانی تحت عنوان «تلاوت باران» که این کتاب توسط آزاده و جانباز و استاد دانشگاه آقای پورعنوان نوشته شده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان با اشاره به اهمیت تاریخ شفاهی  در نگهداری ارزش های  دفاع مقدس افزود:  قرار است ۵۰۰ اثر تاریخ شفاهی در ایام هفته دفاع مقدس آماده شود و بقیه تا پایان سال به هزار اثر می‌رسد. 

 وی ادامه داد: طرح سپاس از ابتدای سال در بنیاد شهید آغاز شده و تاکنون بیش از ۱۴ هزار سرکشی از خانواده‌های شهدا صورت گرفته است. 

انصاری پور با اشاره به اجرای ۵ نمایش خیابانی در ۵ نقطه از شهر اصفهان، ۹۰۰ هزار برگ سند نزد امور ایثارگران بود و برخی هم در نقاط دیگر دستگاهها و در کنگره ۲۴ هزار شهید استان اصفهان نزدیک به ۴ هزار برگ در دستگاه‌های مختلف به صورت جزیره‌ای نگهداری می‌شد که قرار شد طی توافق‌نامه‌ای همه آنها به صورت متمرکز نگهداری شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان اضافه کرد: امسال هفته دفاع مقدس در استان اصفهان یک هفته ویژه است چرا که اجلاسیه های استانی کنگره شهدا از هفته دفاع مقدس تا ۲۵ آبان ماه که اجلاسیه اصلی است برگزار می شود و عدد و تنوع برنامه‌ها پیرامون دفاع مقدس قابل توجه است.

وی با اشاره به اینکه ۲هزار و ۴۰۰ عنوان برنامه در این ایام برگزار می‌شود یادآور شد: برنامه شهید آبروی محله و همایش بزرگداشت برای ایثارگران و بزرگان دفاع مقدس 
۱۳۰۰۰ یادواره شهدا از افتتاحیه کنگره شهدا تاکنون برگزار شده و این مرحله استانی نزدیک به ۲۵۲ برنامه بزرگداشت در هفته مقدس خواهیم داشت .
رژه موتوری، زنگ ایثار و مقاومت مدارس همزمان با بازگشایی مدارس استان، اعزام کاروان‌های ایثار به مدارس و روایتگری، اکران فیلم‌ها و مستندهای دفاع مقدس، نمایشگاه عکس، اجرای تئاترهای صحنه‌ای و ترکیبی، برگزاری میز خدمت به یاد شهدا توسط بسیج ادارات، اردوهای جهادی و سرکشی از خانواده معظم شهدا که مقرر است از همه خانواده شهدا تا قبل از اجلاسیه بازدید شود، رونمایی از کتاب‌های رزمندگان و دفاع مقدس ، اجرای رزمایش بزرگ اقتدار بسیج در سراسر استان، فضاسازی مساجد محلات و مدارس، تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و فرماندهان از چمله این برنامه ها در سراسر استان است.

وصیت‌نامه‌های شهدا منبع معارف برای انتقال به نسل جوان است

کد خبر 1781939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha