دوران دفاع مقدس تجلّی ارزش های ایمانی و الهی انسانی است

آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی با اشاره به اهمیت توجه به آرمان ها و ارزش های دوران دفاع مقدس و اهمیت تبیین آن در هشت سال نورانی دفاع مقدس گفت: یکی از جنبه های مغفول مانده درس های دوران دفاع مقدس تبیین عملکرد دختران و زنان آن زمان است؛ ضروری است در قالب جهاد تبیین نسبت به تشریح و تبیین این الگو اقدام عملی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه ۳۰ شهریور با توصیه خود و دیگران به رعایت تقوای الهی گفت: ملت ایران با استکبارستیزی و جنایات آمریکا کنار نمی آید و هیچ برادری با آن نداریم و آنچنان که امامین انقلاب اشاره داشته اند، آمریکا دشمن همه ادیان حتی مسیحیت است.

امام جمعه کرج افزود: وحدت جهان‌اسلام را باید با اهمیت جلو برد تا کسی نتواند آن را به خطر اندازد، باید تفرقه اندازی جرم باشد البته امت اسلام همواره در مسیر وحدت و یکپارچگی است.

به گفته وی، استکبارجهانی همواره به دنبال اسلام هراسی، شیعه هراسی و ایجاد تفرقه است و وحدت جهان اسلام در عمل راهکار تحقق تمدن نوین اسلامی با اجتماع تمامی مؤمنین محقق می شود. 

وی با اشاره به اهمیت بهره مندی از فرصت ها در زندگی توضیح داد: مومن برای لحظات زندگی برنامه ریزی و نظارت دارد آنچنان که در روایات و احادیث مختلف در رابطه با اهمیت سرمایه های عمر و زندگی تاکید شده است؛ رسول خدا می فرمایند در حفظ عمر و زمان خود بخیل باشید و از لحظه لحظه های زندگی استفاده کنید. 

خطیب نماز جمعه کرج بیان کرد: گاهی برنامه خوب است ولی شخص اراده اجرا ندارد، یعنی باید در برنامه ریزی و اجرا نسبت به اندازه و در زمان توجه کرد و با نظم‌زندگی مادی و معنوی مان هدفمند باشد. 

امام جمعه کرج در خطبه دوم با اشاره به اهمیت راه شکل گیری امت واحده بیان کرد: تربیت روحانیان و طلاب دینی با هدف پاسخگویی به شبهات دینی یکی از راهبردها برای تشکیل امت واحده است و در مقام‌عمل مسلمانان باید به یکدیگر نزدیک شوند و بفهمند که به دشمنان اجازه تفرقه افکنی ندهند؛ باید روی جنبه های عقلانی اسلام در مسیر تحقق امت واحده توجه شود. 

وی در بخش دیگر خطبه نماز جمعه عنوان کرد:  دوران دفاع مقدس در حوزه های مختلف برای مردم درس های مختلفی داشت که به جز مردم ایران به دیگر ملت های جهان نیز به همراه داشت. 

آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی با اشاره به اهمیت توجه به آرمان ها و ارزش های دوران دفاع مقدس و اهمیت تبیین آن در هشت سال نورانی دفاع مقدس گفت: یکی از جنبه های مغفول مانده درس های دوران دفاع مقدس تبیین عملکرد دختران و زنان آن زمان است.

کد خبر 1781958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha