وحدت و یکپارچگی مسلمانان از اوجب واجبات است

آیت الله نورمفیدی با تبریک ولادت پیامبر(ص) و هفته وحدت، گفت: امروز وحدت و یکپارچگی مسلمانان از اوجب واجبات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز (جمعه ۳۰ شهریور) در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان با اشاره به ولادت امام صادق(ع)، گفت: توسعه مکتب اهل بیت(ع) از زمان امام باقر(ع) و امام صادق(ع) شروع شد و به خصوص در زمان امام صادق(ع) پرورش شاگردان شایسته و بزرگ در زمینه های مختلف علمی انجام شد.

امام جمعه گرگان با اشاره با بیان اینکه امام صادق(ع) پرورش دهنده علم بود، افزود: علم جایگاه بسیار والایی دارد وکسی که به علم برسد پیروزی دارد و اگر به علم نرسد دیگران بر او قالب می شوند.

وی تاکید کرد: باید امت اسلامی طرفدارعلم و دانش و پیشرفت و تعالی علمی در همه زمینه ها باشند و دانشگاه ها و حوزه های علیمه ما باید روز به روز جلوتر رفته و داده های علمی ما برای دنیا ارائه شود.

آیت الله نورمفیدی با تبریک ولادت پیامبر(ص) و هفته وحدت، گفت: امروز وحدت و یکپارچگی مسلمانان از اوجب واجبات است.

وی افزود: اگر وحدت بین مسلمانان وجود داشته و با هم هماهنگ باشند و کینه و دشمنی بین شان نباشد، می توانند حاکمیت خوبی در دنیا پیدا کنند ولی اگر اختلاف بین شان وجود داشته باشد باعث می شود که دشمن از این طریق وارد شود و هر بلایی سرشان بیاورد.

امام جمعه گرگان خاطرنشان کرد: همه حرف بزرگان و شخصیت های دلسوز اسلام از گذشته تا امروز امت اسلامی بوده است و باید وحدت تبدیل به یک فرهنگ شود و همه بدانند واجب است.

وی با بیان اینکه کسی که بیاید اختلاف ایجاد کند شیطان است، گفت: همه باید مواظب باشیم و هر کسی که حرف تفرقه انگیز می زند را بیرون بیاندازید.

آیت الله نورمفیدی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، افزود: دفاع مقدس مسئله بسیار مهمی است. ما تازه انقلاب کرده بودیم و با کسی کاری نداشتیم ولی دشمنان نگذاشتند و توطئه کرده و جنگ ایجاد کردند و این جنگ را هشت سال بر ما تحمیل کردند.

وی اظهارداشت: دفاع مقدس چیز خود خواسته ای نبود، ما از دین و استقلال و نوامیس مان دفاع کردیم و تمام شهدایی که در این مسیر به شهادت رسیدند ان شاءالله با شهدای کربلا محشور کند.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به آغاز سال تحصیلی، گفت: آموزش و پرورش از مهمترین مسائل کشور ماست و هر چه هم در این زمینه هزینه شود سرمایه گذاری است.

وی افزود: در آموزش و پرورش انسان ساخته می شود و جایگاه بسیار مهمی دارد و معلمان، آموزگاران و دبیران باید جایگاه شایسته ای پیدا کنند.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه ما متاسفانه عدالت آموزشی نداریم، تاکید کرد: همه بچه ها باید در آموزش ما یکی باشند.

وی گفت: فرزندان این جامعه در این مدارس باید ساخته شوند، این کشور در آینده نیاز به انسان های شایسته، علمی، اخلاقی، عملی، علاقمندی و دلسوزی به کشور و جامعه دارد.

امام جمعه گرگان با اشاره به اقدام و جنایات اخیر صهیونیست ها در لبنان، افزود: ریشه انجام این اقدامات آمریکا ست ان شاءالله خداوند بشریت را از دست این ظالمان نجات دهد.

کد خبر 1781988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha